دلایل سفید شدن موها در جوانی

با افزایش سن موها تغییر رنگ داده و به سمت سفید شدن می روند و این یک امر کاملا طبیعی است اما سوال اینجا است که چرا گاهی بعضی افراد در سنین نوجوانی و جوانی آنقدر زود موهایشان شروع به سفید شدن می کند و با رویش اولین تارهای موی سفید ممکن آنها احساس بدی نسبت به ظاهر خود پیدا کنند و برای رفع آن مدام موهای خود را تیره می کنند.دلایل سفید شدن موها در جوانی

ژنتیک اولین دلیل سفید شدن موها در جوانی

رنگ موها هم مانند هر چیز دیگری از طریق DNA والدین به فرزندان ارث می رسد. اگر پدر و مادر شما در سنین جوانی قبل از چهل سالگی موهایشان شروع به سفید شدن کرد باید بدانید که این عامل از طریق ژنتیک به شما هم ارث می رسد. البته در تعدد فرزندان گاهی ممکن همه فرزندان و یا تعدادی از آنها این مورد را از والدین خود ارث ببرند.

استرس و مشکلات عصبی دومین دلیل سفید شدن موها

استرس و فشارهای عصبی در طولانی مدت باعث آزاد شدن یسری هورمون ها در بدن می گردد که آنها بر روی فولیکول ها و رنگدانه های مو تاثیر می گذارند و باعث می شوند که سلول ها از روند فعالیت طبیعی خود خارج گردند.پس اگر در معرض استرس و شوک های عصبی طولانی مدت هستید, بعد از مدتی ممکن است شاهد سفید شدن موهای خود باشید.

بیمارهای خود ایمنی آلوپسی و ویتیلیگو

افرادی که دچار این گونه بیماری های خود ایمنی هستند سلول های طبیعی بدن خود افراد علیه سلولهای مو عمل کرده و دچار ریزش مو می گردند و بعد از طی شدن دوره درمان بررسی ها نشان داده است که رویش مجدد موها با رنگ سفید بوده است.

کم کاری یا پر کاری تیروئید

بررسی ها بر روی افرادی که دچار بیماری و مشکلات در غده تیروئید خود هستند نشان داده است که آنها با سفیدی موهای خود مواجه شده اند و دلیل آن, این می باشد که در اثر کم کاری یا پر کاری تیروئید ملالنین که رنگدانه اصلی موها می باشد کمتر تولید شده و این باعث سفید شدن موها می گردد.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

بررسی ها نشان می دهند کمبود هر گونه ویتامین های گروه B و D و E و همچنین مواد معدنی همچون آهن,مس و کلسیم در سفید شدن موها تاثیر گذار هستند.

  • عوامل دیگری که منجر به سفید شدن موها می گردند
  • سیگار کشیدن
  • استفاده از صابون ها و شامپوهای مصنوعی
  • تغذیه نامناسب
  • کم خونی

زیبایی خاص زنان و مردانی که رنگ موهایی سفید نقره ای دارند

در چند سال اخیر بخصوص سال 2024 میلادی شاهد آن هستیم که خیلی از زنان و مردانی که موهایشان در سنین جوانی و یا پیری سفید شده است دیگر بدنبال تغییر رنگ موها خود و تیره کردن موهای سفید خود نیستند و جذابیت و زیبایی خاصی را با این رنگ مو تجربه می کنند و حتی افرادی که در سنین جوانی ریشه موهایشان شروع به سفید شدن کرده است با استفاده از تکنیک های آرایشگران حرفه ای توانسته اند این زیبایی با رنگ مویی نقره ای خاکستری درخشان با هاله های رنگی متفاوت بر روی کل موهای خود داشته باشند.رنگ موی نقره ای خاکستری اولین بار توسط چه شخصی معرفی شد؟

رنگ موی نقره‌ای خاکستری یک رنگ مدرن و جذاب است که برای اولین بار توسط خواننده و بازیگر معروف فرانسوی، Marie Antoinette، در قرن ۱۸ در فرانسه معرفی شد. او از این رنگ مو در طی حکومتش برای تغییر ظاهر خود استفاده کرد. این رنگ مو به دلیل طبیعت خنثی و مدرن خود، به سرعت محبوبیت یافت و از آن زمان تا کنون، یکی از رنگ‌های مورد علاقه برای طرفداران مدرن و آزادانه است.

از زمان معرفی آن توسط Marie Antoinette در قرن ۱۸، رنگ موی نقره‌ای خاکستری محبوبیت خود را حفظ کرده و در طی سالیان گذشته به یکی از رنگ‌های محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است، به‌طوری‌که در مدل‌های مختلف و در دوران‌های مختلف تاریخی مورد استفاده قرار گرفته است.Marie Antoinette با موهای رنگ نقره ای سفید

رنگ موی نقره ای خاکستری و سفید برای چه کسانی قابل مناسب است؟

این رنگ مو برای هر دو جنس (مردان و زنان) و هر سنی قابل استفاده است، اما معمولاً برای افرادی که به دنبال یک ظاهر مدرن و جذاب هستند و به عنوان یک نماد استایل و جرأت شناخته می‌شود. از جمله ستارگان معروف هم مردان و هم زنانی هستند که از این رنگ مو استفاده کرده‌اند، که این موضوع می‌تواند برای افرادی که به دنبال رویای برخورد با مدل‌های مشهور هستند، جذاب باشد.

علاوه بر جذابیت ظاهری، این رنگ مو همچنین می‌تواند موهای سفید را پوشش دهد و به طرز موثری آنها را مخفی کند.رنگ موی نقره‌ای خاکستری برای افرادی که می‌خواهند ظاهری شیک و متفاوت داشته باشند، بسیار مناسب است. این رنگ به خصوص برای افرادی که پوستشان روشن و سرخابی یا زرد است، مناسب است.

اگر شما هم علاقمند هستید مانند ویدیو نمونه در زیر موهایی نقره ای رنگ و جذاب داشته باشید شما را به بهترین مرکز رنگ مو در تهران معرفی می نمایم جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بهترین مرکز رنگ مو در تهران 

اولین آرایشگری که تکنیک رنگ موی نقره ای خاکستری را ابداع کرد چه کسی بود؟

اینکه اولین آرایشگری که توانست این تکنیک رنگ موی نقره ای جذاب را ابداع نماید چه کسی بود بصورت مشخص در جایی درج و اشاره نشده است. اما در چند سال اخیر آرایشگر معروفی که موهای سلبریتی ها را رنگ می کند به نام جک مارتین که را بنام انتقال نقره ای هم می شناسند زیرا او توانسته است استایل و مد جدیدی را را تعریف نماید و به مشتریان خود پیشنهاد می کند که سفیدی موهای خود را پنهان نکنند بلکه با ترفندهایی خاص می توانند یک ظاهر آراسته و درخشان به موهای سفید خود ببخشند و بدنبال تیره کردن و یا رنگ های دیگر برای موهای سفید خود نباشند.

نقل قولی از جک ماترین است که می گوید: زمانی که موهای مشتری خود را نقره ای می کنم او می خواهد بر روی ابرها راه برود.جک مارتین در کنار مشتری که موهایش نقره ای رنگ کرده استاین تکینک انقدر طرفدار پیدا کرد و جذاب است که جک مارتین از 6 الی 8 ماه قبل وقت های خود را برای نقره ای خاکستری کردن موهای مشتریان خود رزرو می کند و البته دلیل دیگر آن این می باشد که باید حدود 4 الی 6 سانت موهای سفید رشد ریشه داشته باشند و آنها باید صبر کنند. جک مارتین می گوید: اگر مشتری نتواند چند ماه چند اینچ خاکستری را تحمل کند, هرگز خاکستری شدن کل سر را تحمل نخواهد کرد.

راز سفید نقره ای کردن موها به شیوه جک مارتین

زمانی که جک مارتین مشتری خود را بر روی صندلی می نشاند در ابتدا دستورالعمل های مراقبتی منظمی را برای آبرسانی و نگهداری از موها بعد از نقره ای کردن به آنها می دهد و بعد شروع بکار می کند.

همه چیز از رنگ گیری کردن باقی موها که هنوز بطور طبیعی سفید نشده اند شروع می شود تا زمانی که رنگ موهای ساقه به اندازه ریشه سفید شود و با آن بتواند همخوانی داشته باشد و بعد رشته رشته موها را جدا کرده و به آن هاله نقره ای تیره تر یا روشن ترمی بخشد تا به رنگ پوست چهره مشتری بیاید و با آن تناسب داشته باشد. در آخر کار جک مارتین می گوید: میزان موفقیت من در این کار 100 درصدی است برای همین است که مشتریان من حاظر هستند از 3000 تا 8000 دلار برای اینکار هزینه کنند.

جرات و شجاعت و زیبایی که با این رنگ مو نقره ای جک مارتین توانست به مشتریان خود ببخشد باعث شد که خیلی از آنها از چهره خود رضایت بیشتری داشته باشند و بتوانند شجاعانه هر رنگ لباسی که دوست دارند را بپوشند بی انکه نگران باشند که با موهایشان تناسب دارد و این خود باعث محبوبیت چند برابری رنگ مو نقره ای خاکستری سفید در همه سنین زنان و مردان شد.

خب حالا ببینیم مبدع این تکنیک رنگ مو نقره ای خاکستری سفید برای پوشش موهای سفید در ایران چه کسی بود؟

استاد هدیه صفائیان مبدع تکنیک رنگ موی نقره ای در ایران معروف به تکنیک هدیه ایاستاد هدیه صفائیان در کنار مشتری که موهاش نقره ای رنگ کرده است

نمونه کار تکنیک رنگ موی نقره ای هدیه ای

تبدیل رنگ موی بلوند به رنگ موی نقره ای با تکنیک هدیه ای

راز ابداع رنگ موی نقره ای در ایران از کجا شروع شد به گفته استاد هدیه صفائیان:

قصه از اینجا شروع شد زمانی که من 14 ساله بودم در اثر وارثت موهای من همه سفید شدند و از سن 14 سالگی تا 35 سالگی مدام موهایم را رنگ می کردم و سفیدی آنها را می پوشاندم. در سن 35 سالگی بخاطر یه عمل جراحی که داشتم مجبور شدم موهایم را کامل بزنم و بعد از آن که موهای دوباره شروع به رویش کردند و بعد از گذشت چند ماه اطرافیان و بستگانم به من گفتند که این رنگ مو سفید نقره ای خیلی به چهره ام می آید و خودم هم متوجه این موضوع شدم و دیگر موهایم را رنگ نکردم. و اینجا بود که خیلی ها ازسبک موهای من خوششان آمد و ازم درخواست میشد که موهایشان را هم رنگ موهای خودم سفید نقره ای کنم.

در آن زمان در پیج آقای جک مارتین من این را دیده بودم که ایشون برای خیلی از سلبریتی ها این رنگ موی نقره ای را انجام می دهند و خیلی ترند و جذاب است و اینجا بود که تصمیم گرفتم که خودم در ایران این تکنیک را برای طرفدران رنگ موی نقره ای سفید اجرا کنم.در ابتدا به آقای جک ایمیل ارسال کردم تا بتوانم با ایشان همفکری و مشورت داشته باشم اما متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردم.

بعد به سراغ کمپانی های رنگ مویی که با آنها همکاری می کردم رفتم و بالاخره توانستم رنگساژ نقره ای را با ثبات بالاتر بسازیم.من خیلی خوشحال هستم که با آوردن این تکنیک هدیه ای به ایران توانسته ام اعتماد بنفس را بانوان سرزمینم دوباره هدیه بدهم و آنها براحتی بتوانند از رنگ موهای سفید نقره ای خود لذت ببرند.

جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر آکادمی صفائیان و رزرو وقت خود برای تکنیک هدیه و نقره ای رنگ کردن موهای خود بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین رنگ کار مو در تهران

نمونه کار رنگ موی نقره ای سفید آکادمی صفائیان

رنگ موی نقره ای سفید با تکنیک هدیه ای از آکادمی صفائیان

فوت و فن های تکنیک رنگ موی نقره ای استاد هدیه صفائیان

رسیدن به رنگ موی نقره ای ساده است و خیلی ها شاید بتوانند براحتی به  رنگ نقره ای برسند اما نکته اینجا است زمانی که کار لایت یا هر تکنیک دیگه ای که انجام می دهیم در مرزهای نزدیک ریشه یک نوار نارنجی رنگ در اثر گاز دکلره ایجاد می شود و آرایشگران با لکه گیری اون نوار نارنجی را پوشش می دهند اما در تکنیک هدیه ای  رنگ موی نقره ای این کار به این شکل انجام نمی شود چون مشتری بعد از مدتی که موهای خود را شست و رشد ریشه داشت با سه رنگ متفاوت مواجه می شود و ما در این تکنیک با سه روش متفاوت توانسته ایم این مشکل را کامل مهار کنیم.

برای ثابت تکنیک هدیه ای یا تکنیک رنگ موی نقره ای از شامپو ماسک های بدون سولفات سیلور استفاده می گردد و خود مشتری باید به دفعات 2 الی 3 بار این رنگساژ نقره ای را بر روی موهای خود اجرا کند تا ثبات رنگساژ بالاتر رود و این نکته را بدانید ثبات رنگساژهای نقره ای به هیچ وجه ارتباطی با مواد و متریال ندارد و من این مورد را با متریال از کشورهای مختلف تست کرده ام و تنها کاملا به مراقبت های بعد که در ابتدا گفته شد که توسط مشتری می باشد بستگی دارد.

تبدیل رنگ موی قهوه ای به رنگ موی نقره ای شاین دار زیبا از نمونه کارهای رنگ موی آکادمی صفائیان به اسم تکنیک هدیه ای

تبدیل رنگ موی قهوه ای به رنگ موی نقره ای خاکستری

آیا زن ها با رنگ موی سفید نقره ای پیرتر بنظر می آیند؟

تصور نکنید که موهای خاکستری شما را پیرتر نشان می دهد. موها به طور طبیعی با افزایش سن رنگدانه خود را از دست می دهند، اما آرایشگر پل فالتریک اشاره می کند که این تصور که موهای خاکستری شما را پیرتر نشان می دهد، به طور فزاینده ای به یک نام اشتباه تبدیل می شود: او می گوید: "سایه های خاکستری را می توان شبیه به پیری تصور کرد، اما یک خاکستری با ظاهر تمیز خیره کننده است.

رنگ موی نقره ای به چه تناژ پوستی می آید؟

رنگ نقره ای به هر رنگ پوستی می آید و این بستگی به طیف ها و تناژهای مختلف رنگ نقره ای دارد و مهارت رنگ کار شما بستگی دارد که بتواند رنگ نقره ای مناسب را بدست بیاورد.

در آکادمی صفائیان با مهارت بالای آرایشگران بهترین و زیباترین رنگ موی سفید نقره ای متناسب با چهره شما انجام می گردد.جهت رزرو وقت خود تنها کافی است با شماره 09128384491 تماس حاصل فرمایید.

موهای خاکستری و نقره ای رنگ سردی دارند و اگر رنگ پوست شما با رنگ موهای سرد مناسب نیست، ممکن است این رنگ ها برای شما مناسب نباشند. مایکل یکی از آرایشگران معروف می‌گوید: «من این سایه‌ها را روی پوست سفید کم‌رنگ یا زیتونی دوست دارم. فکر نمی‌کنم روی پوست صورتی خوب کار کنند.

مانند نمونه زیر دیگه نیازی نیست موهای سفیدت را ریشه گیری کنی و به جاش میتونی موهات کامل نقره ای خاکستری جذاب کنی

نمونه کار رنگمو نقره ای آکادمی صفائیان

تکنیک رنگ موی نقره ای بجای ریشه گیری موهای سفید

آیا بدون دکلره یا بلیچینگ می توانیم به رنگ موی نقره ای برسیم؟

بله، می‌توانید به رنگ موی نقره‌ای بدون نیاز به دکلره یا بلیچینگ برسید، اما این کار ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد و نتایج ممکن است به میزان دلخواه شما نباشد. روش‌هایی برای رسیدن به رنگ موی نقره‌ای بدون دکلره یا بلیچینگ عبارتند از:

۱. استفاده از رنگ موهای نقره‌ای دانه‌ای: برخی شرکت‌های تولید کننده رنگ مو، رنگ موهای نقره‌ای دانه‌ای را ارائه می‌دهند که بدون نیاز به بلیچینگ موها، قادر به رسیدن به رنگ موی نقره‌ای هستند. اما لازم است دقت کنید که نتیجه نهایی ممکن است به ویژگی‌های موهای شما بستگی داشته باشد.

2. محصولات موی موقت: محصولات موی موقت مانند اسپری رنگی یا رنگ موی موقت می‌توانند به شما کمک کنند تا به رنگ موی نقره‌ای برسید بدون اینکه نیاز به دکلره یا بلیچینگ باشد و می‌توانید آنها را با شستشوی موها به راحتی پاک کنید.

با این حال، باید به این نکته توجه داشته باشید که نتایج حاصل از این روش‌ها ممکن است متفاوت و کمتر پایدار از نتایج حاصل از دکلره یا بلیچینگ باشد. همچنین، در صورتی که موهای شما قبلاً رنگ شده باشند یا تحت فرآیندهای شیمیایی قرار گرفته باشند، بهتر است با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید تا بهترین روش برای رسیدن به رنگ موی مورد نظرتان را مشخص کنید.

ما در آکادمی صفائیان همواره برای مشورت و خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز آماده هستیم تا بتوانیم زیبایی موهای و اعتماد بنفستان را با رنگ مویی جذاب چند برابر نماییم.

جهت مشاهده خدمات رنگ مو آکادمی صفائیان بر روی بهترین سالن زیبایی رنگ مو در تهران کلیک کنید.

آیا کسانی که موهای بلوند یا قهوه ای دارند هم می توانند موهای خود را نقره ای خاکستری رنگ کنند؟چطوری؟

بله، کسانی که موهای بلوند یا قهوه‌ای دارند می‌توانند موهای خود را به رنگ نقره‌ای خاکستری تغییر دهند، اما نیاز به بررسی ویژگی‌های موها و استفاده از روش مناسب دارند. در اینجا چند راه برای رنگ کردن موهای بلوند یا قهوه‌ای به رنگ نقره‌ای خاکستری آورده شده است:

۱. دکلره یا بلیچینگ: اگر موهای شما بلوند یا قهوه‌ای روشن هستند، شاید نیاز به دکلره یا بلیچینگ داشته باشید تا پس زمینه موهایتان را روشن کنید و به رنگ نقره‌ای خاکستری برسید. این فرآیند بهتر است توسط یک آرایشگر حرفه‌ای انجام شود تا بهترین نتیجه را به دست آورید و موهایتان دچار آسیب نشوند.

۲. استفاده از رنگ موی نقره‌ای دانه‌ای: می‌توانید از رنگ موی نقره‌ای دانه‌ای استفاده کنید که بدون نیاز به دکلره یا بلیچینگ، به رنگ موی نقره‌ای خاکستری برسید. این روش را می‌توانید به طور خودکار در خانه انجام دهید، اما انتخاب رنگ مناسب و دقیق و اعمال آن به درستی بسیار مهم است.

در هر صورت، قبل از شروع به هر روشی برای تغییر رنگ موهایتان، بهتر است با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید تا بهترین روش و رنگ برای موهای شما را مشخص کنید و نتایج بهتری بدست آورید. همچنین، حتماً تست پوستی (patch test) را انجام دهید تا مطمئن شوید که به هرگونه حساسیت پوستی نیازی نیست.