کراتینه کردن مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کراتین و احیای مو، یکی از پرطرفدارترین روش­ های صاف کردن موها است که باعث بهبود ظاهر موهای آسیب­ دیده می­شود. به این صورت که با استفاده از یک مواد، وزی و زبری موها گرفته می ­شود و پس از پایان کار، موهایی صاف، نرم و ابریشمی به شما تحویل داده می ­شود.

اگر شما هم در تب و تاب کراتین و احیای مو افتاده ­اید و قصد دارید در آینده ­ای نه چندان دور، این کار را انجام دهید، تا انتها ما را همراهی کنید.  

مزایا و معایب کراتینه مو

کراتین و احیای مو نیز مانند تمامی روش­ های زیبایی و درمانی، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. این شما هستید که باید با در نظر گرفتن تمامی این موارد و شرایط خود انتخاب کنید که این کار را انجام دهید یا ندهید. برای آن که بتوانید راحت ­تر درباره انجام کراتین و احیای مو تصمیم بگیرید، مزایا و معایب آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کراتینه موهای بلند طبیعی چه مزایایی دارد؟

مزایای کراتین و احیای مو

  • از بین بردن وزی مو

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از وزی و زبری موهای خود کلافه شده ­اید، کراتین مو می­تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با این کار حتی در هوای شرجی نیز موهایی صاف و بدون وز خواهید داشت.

  • نرم و درخشان­ تر شدن موها برای مدت زمان سه تا شش ماهه
  • ایجاد یک لایه محافظ حرارت روی ساقه مو، در برابر آسیب­ های اشعه خورشید و آلودگی­ ها
  • کم­تر شدن زمان سشوار کشیدن موها
  • مرتب ماندن همیشگی موها
  • عدم نیاز به استفاده از اتو مو برای صاف کردن موها
  • تقویت تارهای مو و جلوگیری از شکنندگی موها
برای اینکه از کراتین موهایتان نتیجه خوبی بگیرید باید بدانید که کیفیت مواد و متریال مصرفی خیلی خیلی مهم است در گام اول.پس حتما به این نکته مهم دقت کنید.ما به شما پیشنهاد می کنیم از محصولات کراتین مو فرانچسکو یک برند برزیلی است استفاده نمایید زیرا کیفیت این برند تضمین شده است و ما در سالن خدمات کراتین مو آکادمی صفائیان برای کراتین موهای مشتری های عزیزمان تنها از برند فرانچسکو استفاده می کنیم. اگه میخوای محصولات فرانچسکو را ببینی بر روی پروتئین و کراتین مو کلیک کنید.

کراتینه و صافی موهای فر و وزدار

معایب کراتین و احیای مو

  • درآمدن ریشه مو و ناهماهنگی با قسمت­های صاف شده
  • امکان بروز شوره، خارش و دیگر مشکلات پوستی در صورت استفاده از مواد نامرغوب و عدم اجرای صحیح کراتین
  • خشک و زبر شدن موها بعد از کراتینه ­های مداوم( این مورد نمی تواند به خودی خود باعث خشک و زبر شدن موها گردد زیرا ممکن شما احتیاج به کراتین مجدد نداشته باشید و باید یک کار احیا و درمانی مثل پروتئین تراپی و بوتاکس بر روی موهایتان انجام گردد. و این کاملا بستگی به انتخاب شما دارد که به چه جایی برای کراتین موهای خود مراجعه کرده اید)
  • آسیب به بافت مو در برخی از افراد
  • سوختگی پوست و مو در صورت استفاده از مواد غیر استاندارد و روش اجرای اشتباه
  • کم حجم نشان دادن موها( اگر در صورت استفاده از مواد نامرغوب دچار ریزش مو شوید این حالت ممکن ایجاد شود)

قبل از کراتین مو چه کارهایی انجام دهیم؟

قبل از آن که به سراغ کراتین و احیای مو بروید، بهتر است با آن آشنایی کامل داشته باشید. بنابراین قبل از شروع کار، تحقیق کنید که انجام کراتین و احیای مو برای شما مفید است یا خیر؟ پس از آن آرایشگر و مرکز معتبری انتخاب کنید که از مواد استاندارد و باکیفیت استفاده کند. پس از تحقیقات کامل، پیش از آماده شدن برای کراتین موها، باید یک سری از کارها را انجام دهید:

ابتدا باید موهای خود را با یک شامپو بشویید تا تمیز و عاری از هر گونه آلودگی شوند. اما یادتان باشد فکر استفاده از نرم کننده­ ها و ماسک مو به ذهنتان خطور نکند. استفاده از نرم کننده و ماسک، ساقه موها را می­پوشاند و اجازه ورود مواد کراتین به موها را نمی ­دهد. پس تنها لازم با موهای تمیز و شسته شده به سالن کراتین مراجعه کنید.

حالا که نوبت آن رسیده است که به سالن کراتین مو مراجعه کنید باید یک سالن تخصصی با کیفیت تضمینی پیدا کنید و ما به شما سالن زیبایی صفائیان را پیشنهاد می کنیم که بهترین مرکز کراتینه مو در غرب تهران است و خدمات تخصصی کراتینه و احیا مو در غرب تهران را زیباجویان عزیز ارائه می دهد. جهت مشاهده نمونه کارها بر روی مرکز کراتینه صافی و احیا مو کلیک کنید.

کراتینه و احیا مو در سالن کراتینه مو حدیث صفائیان

بعد از کراتین مو چه مراقبت هایی لازم است؟

  • بعد از آن که کار کراتین و احیای مو انجام شد، حداقل تا 48 ساعت موهای خود را شست­ وشو ندهید و با کش نبندید.
  • از بالشت­ هایی با روکش ابریشم و ساتن استفاده کنید.
  • روتین مویی خود را بیش­تر با محصولات فاقد سولفات بچینید.
  • حمام کردن زیاد باعث از بین رفتن زودتر اثر کراتین مو می ­شود. در صورتی که موهای چربی دارید، یک روز در میان حمام کنید.
  • تا جایی که می­توانید از تماس آب استخر و دریا با موها جلوگیری کنید.

نظر پزشکان در مورد کراتین مو

نمی­ توان منکر آن شد که کراتینه موها باعث نرمی و درخشان­تر شدن موها می­ شود اما بسیاری از پزشکان عقیده دارند که استفاده مداوم از مواد کراتینه در بلند مدت به سلامت موها آسیب می­زند.

برخی از این مواد که حاوی فرمالدئید هستند می ­توانند برای سلامت انسان مضر باشند. هم­چنین ممکن است بعضی از افراد پس از تکرار کراتینه موها، دچار ریزش شوند. که این مورد هم باز به مرغوب بودن مواد کراتین بستگی دارد.

اگر بدنبال مواد کراتین مرغوب هستید و یا بدنبال سالن زیبایی هستید که از مواد مرغوب استفاده کند.تنها برند پیشنهادی ما محصولات برزیلی کراتین مو فرانچسکو است که دو محصول ویژه و مجزا بنام پرو کراتین فرانچسکو مخصوص موهای لایت و دکلره شده و کراتین بیو پروتئین فرانچسکو مخصوص موهای نچرال می باشد.

کراتینه موهای رنگ شده و صاف و شلاقی شدن موها

مواد اصلی کراتین مو چیست؟

ترکیبات کراتین و احیای مو را سه ماده اصلی تشکیل می­دهند:

  1. کراتین، جهت صاف و ابریشمی شدن موها
  2. فرمالدئید (در صورتی که مواد آن حاوی فرمالدئید باشد)
  3. سیکلومتیکون به عنوان حلال

فواید کراتینه مو

  • صاف و نرم شدن موها
  • حفظ رنگ موها
  • محافظت از مو در برابر آسیب­ های حرارتی(مخصوصا کسانی که هر روز از سشوار و اتو مو استفاده می کنند و کراتین مو باعث می شود شما از این وسایل حرارتی و آسیب زننده کمتر استفاده نمایید و تنها با یک باد سشوار موهای خود را سریع خشک کنید و لذت ببرید)
  • کاهش موخوره

عوارض کراتینه مو

کراتینی که از بدن حیوانات گرفته می­شود با ماده ­ای به نام فرمالدئید ترکیب می ­شود تا مواد احیای مو ساخته شود. اما بهتر است بدانید که فرمالدئید، توسط انجمن سرطان امریکا، به عنوان ماده ­ای سرطان­ زا شناخته شده است.

انتشار گاز فرمالدئید می­ تواند باعث حساسیت­ های تنفسی شود. پس بهتر است آرایشگر و مراجعه کننده از ماسک استفاده کنند.

البته به دلیل مشکلاتی که این ماده برای بدن به وجود می ­آورد، از مواد کراتین و احیای مو فاقد فرمالدئید استفاده می­ شود. با این وجود، عوارض ناشی از مواد کراتین به کم­ترین حد خود می ­رسد.

کراتینه مو خانگی

مواد ارگانیک برای ساخت کراتینه مو خانگی و طبیعی

اگر نمی ­خواهید کراتین و احیای مو را در سالن و با استفاده از مواد شیمیایی انجام دهید، می­ توانید کراتینه مو خانگی را نیز امتحان کنید. البته نمی ­توانید انتظار کراتینه­ های سالنی را از آن داشته باشید!

  • ماسک کراتین مو خانگی با روغن نارگیل، روغن زیتون و نشاسته ذرت
  1. روغن نارگیل 1 فنجان
  2. روغن زیتون 2 قاشق چای خوری
  3. نشاسته ذرت 3 قاشق چای خوری
  4. آب لیمو 4 قاشق چای خوری

مواد را روی حرارت ملایم ترکیب کنید تا به شکل خمیری در آید. سپس آن را به مدت یک الی دو ساعت روی موها بگذارید و بعد شستشو دهید.

  • ماسک کراتین مو خانگی تخم مرغ و عسل
  1. تخم مرغ 1 عدد
  2. عسل 3 قاشق غذاخوری
  3. روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

قبل از رفتن به حمام، این ماسک را به مدت یک ربع روی موها بگذارید. سپس آن را آبکشی کنید.

  • ماسک کراتین مو خانگی جودوسر و آلوئه ­ورا
  1. آلوئه ورا 1 عدد
  2. جودوسر 2 قاشق سوپ خوری

این دو مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت 20 الی 30 دقیقه روی موهای بگذارید. سپس آن را آبکشی کنید.

  • ماسک کراتین موخانگی برنج

مقداری از آب برنج را کف سر و ساقه موها بمالید. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید.

این نکته را بدانید با وجود اینکه تمام مواد مصرفی در کراتین مو خانگی طبیعی هستند ولی ممکن به موهای شما آسیب وارد کنند زیرا عواملی مانند چربی و خشکی پوست کف سر و تار موها,جنس موها و میزان آسیب موها(خشکی و وزی و موخوره و یا کشسانی بودن) بستگی دارد.
درصد ریسک آسیب حداقل است ولی با این حال به شما پیشنهاد می کنم از همان ابتدا کار را به یک کراتین کار حرفه ای بسپارید تا خیالتان راحت باشد و تنها کراتین کار حرفه ای و بهترین مرکز خدمات کراتینه مو در غرب تهران را که به شما پیشنهاد می کنیم آکادمی صفائیان می باشد. می توانید نمونه کارها از لینک زیر مشاهده کنید.

خدمات تخصصی کراتینه مو آکادمی صفائیان

کراتینه و احیا موهای نچرال در آکادمی صفائیانقیمت و هزینه کراتینه مو

قیمت کراتینه مو با توجه به کیفیت مواد کراتین، آرایشگر، حجم و قد موها متفاوت است. به همین دلیل نمی ­توان برای همه افراد قیمت واحدی را در نظر گرفت. به همین دلیل بهتر است به مراکز معتبر کراتین و احیای مو مراجعه کنید و قیمت نهایی آن را به دست آورید.

جهت اطلاع دقیق از هزینه کراتینه مو در بهترین مرکز خدمات کراتینه مو غرب تهران می توانید با شماره 09128384491 تماس حاصل فرمایید.