انواع موی فر

موهای صاف را می‌توان هم با کمک مواد و هم با دستگاه فر کرد. موهایی که با مواد فر می‌شوند، معمولا به مدت شش ماه فر دارند. این فر شدن مو به سه صورت انجام می‌شود:

  1. فر شش ماهه درشت

این مدل فر، به فر سیم تلفنی هم شهرت دارد. فرها در این حالت درشت هستند و بیشتر برای موهای کوتاه و کم حجم پیشنهاد می‌شوند. با فر درشت، موها حجم بیشتری پیدا می‌کنند و زیبایی خاصی دارند.

  1. فر شش ماهه متوسط

فر متوسط، نه خیلی درشت است و نه ریز. این فر دارای پیچ و تاب بیشتری است و به همه استایل‌ها می‌آید. البته موی بلند با فر متوسط زیباتر می‌شود.

  1. فر شش ماهه ریز

همان‌طور که از نامش پیداست، در این نوع فر، حلقه‌های مو ریز هستند. این نوع فر باعث زیاد شدن حجم مو می‌شود و بیشتر روی موهای بلند جذابیت دارد. اما هستند کسانی که دوست دارند موهای کوتاه خود را فر ریز بزنند.

فر 6 ماهه ریز آفریقایی

اگر شما هم علاقه دارید فر مو را یاد بگیرید و در لاین فر مو کسب مهارت و درآمد نمایید, به شما پیشنهاد می کنم در دوره آموزشی فر دائم و موقت مو با مواد در آکادمی صفائیان شرکت نمایید.

مزایا و معایب فر کردن موها

اگر تصمیم به فر کردن موی خود گرفته‌اید، لازم است مزایا و معایب آن را بدانید.

مزایای فر کردن مو

  • بیشتر شدن حجم مو به خصوص برای کسانی که موهای کم حجمی دارند.
  • ایجاد تنوع در ظاهر
  • داشتن موهایی همواره زیبا و آماده برای مهمانی
  • امکان آرایش زیبای مو به حالت‌های باز و شینیون

معایب فر کردن مو

  • آسیب به موهای آسیب‌دیده
  • ایجاد شکنندگی در موها
  • نیاز به مراقبت زیاد
  • ایجاد خشکی در موها

روش شستشوی مناسب موهای فر

راه‌کارهای مراقبت از موی فر

وقتی شما موهای خود را فر می‌کنید، باید مراقبت‌های خاصی را در نظر بگیرید:

  •  اولین مورد، شانه کردن این موهاست. موی فر را باید با شانه‌های مخصوص دانه‌درشت شانه کرد تا موها در هم گره نخورند.
  • موی فر را نباید زیاد شست. شستشوی زیاد به این موها آسیب می‌زند.
  • موهای فر را باید مدام با روغن‌ها و موس‌ها،‌ مرطوب نگه دارید.
  • موی فر نیاز به سشوار ندارند. در صورتی که بخواهید این موها را سشوار کنید باید اول با روغن آن‌ را حسابی چرب کنید و بعد با سری مخصوص موی فر، سشوار بکشید.
  • موی فر شده را نباید با آب زیاد داغ بشویید.
  • شامپوی موهای فر شده مخصوص است و باید از آن برای شستشوی موها استفاده کنید. سعی کنید از شامپوهای معمولی برای شستن موی فر شده استفاده نکنید.
  • بعد از حمام باید با روغن یا لوسیون مخصوص موهای فر، موها را آب‌رسانی کنید تا گره نخورند.
  • هم در داخل حمام و هم بعد از حمام باید از ماسک‌های مخصوص موی فر استفاده کنید. این ماسک‌ها مانع گره خوردن موها شده و شکنندگی آن‌ها را کم می‌کنند. بعد از حمام و قبل از شانه کردن هم می‌توانید به جای روغن،‌ از ماسک مو استفاده کنید.
  • بعد از حمام می‌توانید از سرم‌های ضد وز هم استفاده کنید. این سرم‌ها با آب‌رسانی به موها،‌ مانع وز شدن آن‌ها شده و زیبایی موی فر را دو چندان می‌کنند.

استفاده از بادی فیوزر برای فر کردن موها

آیا فر کردن مو با مواد باعث ریزش موها می‌شود؟

در زمان فر کردن با مواد، باید به جنس موی خود دقت کنید. اگر شما موهای شکننده،‌ ضعیف و آسیب‌ دیده دارید،‌ بهتر است به سراغ فر کردن مو نروید. با اینکه فر کردن باعث می‌شود حجم موها بیشتر شود،‌ اما آسیبی که این مواد ممکن است به مو بزنند را نیز باید در نظر گرفت. به همین دلیل، بعد از فر کردن باید با ویتامینه کردن مرتب موها، از آنها محافظت کنید.

نکته مهم این است که اگر فر موهای شما با مواد مرغوب و به‌صورت حرفه‌ای انجام شود،‌ آسیب‌ها به حداقل ممکن می‌رسند. پس برای فر کردن موهای خود به سراغ یک متخصص بروید. فراموش نکنید که رنگ و مش و فر همزمان می‌تواند برای موها آسیب زیادی داشته باشد. پس به یکی از آن‌ها فکر کنید.

فر کردن مو با مواد اگر به‌صورت اصولی و حرفه‌ای و با مواد خوب انجام نشود، ممکن است باعث ریزش موها، به‌خصوص در افرادی که موهای حساس و آسیب‌پذیر دارند، بشود.

در صورتی که موهای خود را فر کنید،‌ چند بار می‌توانید در هفته حمام کنید؟

برای کسانی که با مواد موهای خود را فر می‌کنند، بهتر است که هفته‌ای یک‌بار به حمام بروند. حمام زیاد می‌تواند باعث خشکی و آسیب به موهای فر شده شود.

فر کردن مو با دستگاه بابیلیس

فر کردن مو با دستگاه‌های مخصوص

یک راه دیگر برای فر کردن مو، استفاده از دستگاه‌های مختلف به جای مواد است. این نوع فر، ماندگاری کمتری دارد اما احتمال آسیب‌دیدگی مو در آن کمتر است. فراموش نکنید که اگر موهای خشک و آسیب‌دیده دارید،‌ ممکن است با دستگاه هم موهای شما آسیب ببیند اما این آسیب کمتر از فر با مواد است. موهایی که با دستگاه فر می‌شوند نیاز به مراقبت‌های کمتری دارد، به همین دلیل می‌توانند انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به موی فر باشد.

برای فر کردن مو با دستگاه‌هایی مانند بابیلیس یا اتوی مو، باید مراقب باشید که دمای دستگاه خیلی بالا نباشد. مراقب سوختگی موهای خود باشید. قبل از شروع فر حتما از روغن‌ها، موس و کرم‌های مخصوص استفاده کنید تا مو زیاد از حد خشک نشود و در عین حال فر حالت بهتری پیدا کند.

بعد از فر کردن با دستگاه هم بهتر است مواد حالت دهنده و سرم‌های ضد وز به موها بزنید تا فرم فر مو بهتر و زیباتر شود.

بازار کار فر مو

موی فر همواره طرفداران زیادی دارد. هر از گاهی که مدل موهای فر ترند می‌شوند، بسیاری از خانم‌ها به سالن‌های زیبایی آمده و درخواست فر کردن موهای خود را دارند. می‌توان گفت که بازار کار فر مو همواره رونق خوبی دارد. چرا که استقبال از این مدل‌ها همواره وجود دارد.

بازار کار فر مو همچنان پر رونق و بسیار پر طرفدار است اگه هنوز به عنوان یه بانوی مستقل نوتنستی کسب درآمد داشته باشی و در انتخاب شغل مردد هستی به شما پیشنهاد می کنم بدون درنگ وارد حرفه فرمو با مواد دائم و موقت شوید, چون در هر سطح و سنی که باشید با هر روحیه ای می توانید در این راه موفق شوید و به سرعت به درآمد برسید.