لک پوستی چیست؟ 

لک های پوستی را می‌توانیم هر نوع علامت ظاهری یا تغییر رنگی بدانیم که بر روی پوست شما به وجود می‌آیند. این لکه‌ها معمولاً به صورت انواع جوش و آکنه یا اسکار ظاهر می‌شوند. در صورتی که بهداشت ضعیفی داشته باشید و روتین مراقبت پوستی خود را به خوبی انجام ندهید، پوستتان مستعد این عارضه خواهد بود.

انواع لکه‌های پوستی با تصاویر لک پوستی

آشنایی با انواع لک های پوستی روی بدن به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر روش درمانی درست را پیدا کنید؛ بنابراین، در ادامه، انواع لک های پوستی را برای شما بیان می‌کنیم.

1-جوش

جوش از نوع لک های پوستی صورت

جوش، برجستگی‌های قرمز رنگ و ملتهب پر از چرکی است که در اندازه‌های مختلف بر روی پوستتان ظاهر می‌شود و لمس آن دردناک است.

2-جوش سرسفید

جوش سر سفید از نوع لک های پوستی صورت

این جوش‌ها به صورت برجستگی‌های کوچک و سفید رنگ بر روی پوست شما ظاهر می‌شوند که در نتیجه‌ی بسته و ملتهب شدن منافذ پوست به وجود می‌آیند.

برای شناخت بهتر و تخصصی تر انواع لک های پوستی و روش های درمان لک ها می توانید در کلاس های صفر تا صد فیشیال و پاکسازی پوست آکادمی پوست صفائیان شرکت کنید. در دوره جامع و صفر تا صد فیشیال این مبحث بطور کامل به هنرجوهای عزیز آموزش داده خواهد شد. جهت هماهنگی برای ثبت نام کلاس ها با شماره 09192305321 تماس حاصل فرمایید.

3-جوش سر سیاه

جوش سر سیاه از نوع لک های پوستی صورت

این نوع از جوش‌ها به صورت برجستگی‌های سیاه یا زرد رنگ، زمانی که منافذ پوست با سلول‌های مرده یا چربی مسدود می‌شوند، شروع به ظاهر شدن می‌کنند.

4-پوسچول

پوسچول از نوع لک های پوستی صورت

نوعی جوش چرکی است که شامل جوش‌های سرسفید یا تاول‌های آبله‌مرغان می‌شود.

5-پاپول ها

پاپول از نوع لک های پوستی صورت

یک نوع ضایعه پوستی است که به صورت نقاط سفت و کیستیک بر روی پوست شما ظاهر می‌شوند و قطری کمتر از 1 سانتی‌متر دارند. بثورات ناشی از پسوریازیس، درماتیت، زونا و اگزما از دسته این لکه‌های پوستی به حساب می‌آیند.

6-ندول ها

ندول از نوع لک های پوستی صورت

توده‌های عمیق و دردناکی هستند که در اثر بسته شدن منافذ با سبوم (چربی طبیعی پوست) ایجاد می‌شوند.

اگر پوستتان دچار این گونه لک ها شده است و بدنبال راه کاری اصولی برای درمان لک های پوستی هستید می توانید از خدمات درمان لک های پوستی در سالن پوست صفائیان استفاده کنید. جهت رزرو و ارتباط با ما با شماره 09192305321 تماس حاصل فرمایید.

7-کیست ها

کیست ها از نوع لک های پوستی صورت

توده‌های بزرگ و پر از چرک زیر پوست هستند. در صورتی که به موقع درمان نشوند، باعث ایجاد لک های پوستی صورت و اسکار می‌شوند.

8-موی زیر پوستی

موی زیر پوستی از نوع لک های پوستی صورت

زمانی که موهای بدنتان را با تیغ، موچین یا روش‌های اپیلاسیون اصلاح می‌کنید، موهایی در زیر پوست شما شروع به رشد می‌کنند که در نهایت، باعث ایجاد جوش و لکه‌های پوستی می‌شوند.

9-اسکار

اسکار و لک های پوستی صورت

اسکار، همان جای زخمی است که بر روی پوستتان باقی مانده است. برخی از زخم‌هایی که به صورت عمیق و در لایه درم پوست رخ می‌دهند، به طور کامل از بین نمی‌روند و جای آن‌ها برای مدت‌های طولانی بر روی پوستتان باقی می‌مانند.

دلایل ایجاد لک های پوستی

از آنجایی که لک های پوستی در انواع زیادی وجود دارند، علل مختلفی هم برای ایجاد هر یک از این لک‌ها وجود دارد که در ادامه، شایع‌ترین دلایل آن را بررسی می‌کنیم:

  • خوردن غذاهای چرب یا گرمیجات
  • نداشتن روتین مراقبت پوستی
  • عدم شستشوی صحیح و منظم صورت
  • پاک نکردن آرایش قبل از خواب
  • بسته شدن منافذ پوست در اثر نفوذ چربی و آلودگی‌های محیطی
  • تجمع کثیفی و باکتری بر روی پوست
  • تولید بیش از حد سبوم
  • تغییرات هورمونی به ویژه در طول دوران قاعدگی
  • ننوشیدن آب کافی
  • عدم مصرف کافی میوه‌های فیبردار
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • واکنش آلرژیک به محصولات پوستی یا محصولات آرایشی
  • واکنش به داروهای خاص

کبد و لکه‌های صورت

معمولاً، لکه‌هایی با منشأ ناشناخته روی پوست شما، خبر از وجود اختلال در عملکرد کبدتان می‌دهند. این لکه‌ها عبارتند از:

  • آنژیوم: لکه‌ای قرمز رنگ است که در اثر تجمع عروق مویرگی در خارجی‌ترین لایه پوست ایجاد می‌شود.
  • هموکروماتوز: یک اختلال ارثی است که به دلیل تجمع آهن در کبد، پوست صورت تیره و لکه‌دار می‌شود.
  • زردی: زمانی که سیروز کبدی، کبد چرب یا هپاتیت دارید، این لکه‌ها، پوست را به رنگ زرد تبدیل می‌کنند که به دلیل افزایش سطح بیلی‌روبین در خون است.

یک سرفصل مهم در دوره آموزشی فیشیال تخصصی پوست آکادمی پوست صفائیان شناخت انواع لک های پوستی و روش های درمان آن می باشد. ابتدایی ترین و مهم ترین اصلی که یک فیشیال کار باید آن را بصورت کاملا حرفه ای بلد باشد درمان لک های پوستی چون اکثر مراجعین برای برطرف کردن لک های پوستیشون به شما مراجعه می کنند. پس آموزش فیشیال تخصصی پوست را در آکادمی صفائیان از دست ندهید. شماره تماس جهت ثبت نام 09192305321

لکه‌های ناگهانی روی پوست

برخی از لکه‌های روی پوست به صورت ناگهانی و بدون علت خاصی شروع به ظاهر شدن می‌کنند. در بیشتر مواقع، این لکه‌ها بدون درمان، بهبود پیدا می‌کنند و از بین می‌روند. با این حال، زمانی که این لکه‌ها برای مدت طولانی‌تری بر روی پوست شما باقی می‌ماند، این احتمال وجود دارد که این لکه‌ها از یک بیماری زمینه‌ای در شما به وجود آمده باشند. در این صورت، مشورت با یک پزشک معتمد می‌تواند بهترین راه‌حل باشد.

درمان لک های پوستی| چگونه لکه‌های پوستی را از بین ببریم؟

در صورتی که به یکی از انواع لک های پوستی دچار شده‌اید، بسته به نوع و شدت آن می‌توانید از روش‌های زیر برای درمان عارضه پوستی خود استفاده کنید:

قبل از اینکه با روش های درمان آشنا شوید بهتون توصیه می کنم بهترین راه درمان توسط افراد حرفه ای و متخصص می باشد که دچار عارضه ناخواسته ای نشوید و این خدمات درمان لک های پوستی را ما در سالن پوست صفائیان به شما ارائه می نماییم.شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر 09192305321

1. روش‌های سنتی و خانگی درمان لک های پوستی

زمانی که لکه پوستی شما خیلی جدی نیست، خودتان به راحتی با درمان‌های خانگی و تهیه ماسک می‌توانید لک های پوستی بدنتان را از بین ببرید.

این شیوه درمانی شامل استفاده از عسل یا روغن درخت چای بر روی ناحیه آسیب دیده و پاکسازی ناحیه مورد نظر با مواد گیاهی مانند چای سبز و سرکه سیب است.

از طرف دیگر، ماسک بلغور جو دوسر کلوئیدی یکی دیگر از درمان‌های آسان و مؤثر برای لکه‌های پوستی است. برای تهیه آن، سه قاشق غذاخوری جو دوسر کلوئیدی را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. سپس به آن یک قاشق چای‌خوری سرکه سفید و در نهایت، به اندازه کافی آب اضافه کنید تا مخلوط حاضر، قوام مناسبی به دست بیاورد. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه، آن را بشویید.

2. درمان انواع لک پوستی در کلینیک پوست

برخی از لک های پوستی هستند که نمی‌توانید آن‌ها را با روش‌های ساده و خانگی از بین ببرید. در این مواقع، شما بایستی به یک کلینیک پوست مراجعه کنید؛ تا پزشک متخصص با معاینه کامل شما بتواند نوع لک و روش درمانی مناسب را تشخیص دهد. در این صورت، پزشک متخصص ممکن است یکی از روش‌های درمانی دارویی، انواع محصولات مراقبت از پوست ضد آکنه، لیزر درمانی، کرایوتراپی و لایه‌برداری شیمیایی را به شما پیشنهاد دهد.

کدام لکه‌های پوستی خطرناک‌اند؟

تصویر لک های پوستی خطرناک

واضح است که همه لکه‌های روی پوست بدن، نشان‌دهنده وجود نوعی مشکل در سلامتی شما نیستند و در بیشتر موارد این لکه‌ها بی‌خطر هستند؛ اما مهم است که بدانید کدام لک های پوستی خطرناک‌اند و چه راه‌هایی برای درمان آن‌ها وجود دارد. لکه‌هایی که در اثر عفونت، آلرژی یا برخی از بیماری‌ها بر روی پوست شما ظاهر می‌شوند، اگر بزرگ‌تر از اندازه طبیعی هستند و درد و سوزش یا خونریزی دارند، نیازمند مراقبت‌های پزشکی هستند؛ بنابراین، ضروری است که این لکه‌ها را از طریق مراجعه به کلینیک‌های تخصصی پوست پیگیری و درمان کنید.

آموزش تخصصی لک های پوستی و روش‌های درمان لک‌های صورت

آموزش‌های تخصصی آکادمی پوست صفائیان شامل آموزش لک‌های پوستی و روش درمانی هر یک از آن‌ها است؛ این دوره‌های آموزشی  صفر تا صد فیشیال پوست و فیشیال تخصصی پوست به شما کمک می‌کنند تا بعد از شناخت کامل آناتومی پوست، انواع لک‌ها و دلایل ایجاد آن‌ها، در این زمینه متخصص شوید و بر اساس آن بتوانید بهترین راه‌حل رفع این مشکلات پوستی را فرا گیرید.

جمع‌بندی

برای درمان لکه‌های روی پوست، ممکن است به ترکیب چند روش درمانی مختلف نیاز باشد. شما با استفاده از روش‌های درمانی این مقاله و دوره‌های تخصصی لک‌های پوستی در آکادمی پوست صفائیان می‌توانید التهابات پوستی خود را سریع‌تر کاهش دهید و به شفاف شدن پوست خود کمک کنید.

راه ارتباط سریع با ما 09192305321