اگر از طرفداران ترندهای روتین زیبایی مو باشید، بی تردید نام پروتئین تراپی مو را نیز شنیده اید. اما ممکن است برخی در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشند و با شنیدن آن کنجکاو شوند که پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟
در این مقاله قصد داریم به پروتئین تراپی مو، فواید و عوارض آن بپردازیم. اگر می خواهید با این ترند جذاب بیشتر آشنا شوید، تا انتها ما را همراهی کنید.
همه چیز در مورد پروتئین تراپی

یکی از مهمترین چیزهایی که باعث می شود موها براقیت و ظاهر زیبای خود را حفظ کنند، پروتئین کراتین است. به همین دلیل، هنگامی که موها بر اثر مواردی چون رنگ و دکلره آسیب ببینند، با از دست دادن پروتئین، دیگر از موهای سالم و براق خبری نیست و موها حالت شکننده پیدا می کنند.
پروتئین تراپی مو، یکی از روش هایی است که به وسیله آن می توانید پروتئین از دست رفته مو را به آن بازگردانید و از ظاهر زیبا و سالم آن لذت ببرید. این مواد یک لایه محافظتی روی ساقه مو ایجاد می کند و علاوه بر تقویت تار موها، سبب استحکام آن ها می شود.

چه کسانی باید پروتئین تراپی کنند؟

یکی از پرتکرارترین پرسش هایی که اغلب افرادی که قصد انجام پرتئین تراپی مو را دارند با آن روبه رو می شوند، آن است که آیا گزینه مناسبی برای انجام این کار هستند؟
بهتر است بدانید که تمامی افراد با موهای فر، صاف، آسیب دیده، خشک و رنگ شده می توانند پروتئین تراپی مو را انجام دهند. البته بهتر است پیش از انجام این کار با یک تخصص پوست و مو مشورت کنید و نظرش را درباره پروتئین تراپی مو بدانید. گاهی ممکن است پزشک متخصص، انجام این کار را صلاح نداند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چه کسانی می توانند پروتئین تراپی مو انجام دهند و چه کسانی نمی توانند!
اگر شرایط زیر را دارید، می¬توانید با خیال راحت پروتئین تراپی مو را امتحان کنید:

1-موهای خشک و وز دارید
2-تار موی نازک دارید
3-بیشتر از حد ممکن از سشوار استفاده می کنید
4-ریزش موی شدید دارید
5-موهای آسیب دیده و شکننده دارید
6-زیاد از رنگ و دکلره استفاده می کنید
اما به خاطر داشته باشید همانگونه که گفته شد، تحت هر شرایطی نمی توانید پروتئین تراپی مو انجام دهید. در چه شرایطی، پروتئین تراپی مو توصیه نمی شود؟
موهایتان به شدت آسیب دیده است
بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس دارید
موهای حساسی داشته باشید

پروتئین تراپی چند درصد صافی دارد؟

پروتئین تراپی مو به عنوان یکی از روش های درمانی موهای آسیب دیده، خشکی، وزی و شکنندگی تار موها را از بین می برد و به صورت غیر مستقیم در صافی آن تاثیر می گذارد. به طور کلی می توان گفت با استفاده از این روش می توانید 30 درصد صافی و 70 درصد احیای مو داشته باشید.

فواید پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو به عنوان روشی شناخته می شود که به کمک آن موها بهبود می یابند. هنگامی که موها پروتئین لازم را از دست می دهند، علاوه بر شکنندگی، ظاهری غیر طبیعی پیدا می کنند. به همین دلیل از روش پروتئین تراپی مو استفاده می شود تا پروتئین از دست رفته به مو بازگردانده شود.

عوارض پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو، یکی از کم عارضه ترین راه ها برای صافی مو به شمار می رود. اما اگر به شکلی غیر اصولی و با استفاده از مواد غیر استاندارد انجام شود، می تواند باعث شکننده شدن موها، ضعیف شدن و چرب شدن آن ها شود. در برخی از موارد هم دیده می شود که سر دچار خارش و خشکی می شود. البته این مورد آن چنان رایج نیست و تنها در موارد کمی مشاهده شده است.
گاهی ممکن است انجام پروتئین تراپی سبب واکنش های آلرژیک در افراد شود یا برای افرادی با حجم کم مو، ریزش ایجاد کند.

قیمت پروتئین تراپی مو در سالن

قیمت پروتئین تراپی مو با توجه به حجم، اندازه، کیفیت و برند مواد متغیر است. البته نباید فراموش کنید که علاوه بر تمامی این موارد، این که درکدام سالن زیبایی انجام دهید نیز می تواند در بالا و پایین شدن قیمت تاثیر بگذارد.

پروتئین تراپی مو در خانه

اگر علاقه ای به انجام پروتئین تراپی های سالنی ندارید، می توانید در خانه نیز این کار را با استفاده از مواد طبیعی انجام دهید. به این صورت که با ماسک های داخل و بیرون از حمام خانگی، موهای خود را تقویت کنید. البته نباید در انجام این کار زیاده روی کنید.
اگر موهای فر و زبری دارید بهتر است هر دو الی سه هفته یکبار، موهای خود را پروتئین تراپی کنید و در صورتی که موهایتان سالم است یا آسیب کمی دارد، این کار را هر یک ماه الی یک ماه و نیم تکرار کنید.
پروتئین تراپی مو در خانه با استفاده از مواد طبیعی و مغذی انجام می شود. اگر کنجکاو شده اید که این مواد چه چیزهایی هستند در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
1-ماسک خانگی موز و آووکادو
موز رسیده 1 عدد
آووکادو رسیده 1 عدد
روغن جوانه گندم 1 قاشق غذاخوری
روغن گل رز 1 قاشق چایخوری
تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و ماسک را به مدت یک ساعت روی موها بگذارید. پس از گذشت این زمان با آب خنک و شامپوی ملایم بشویید.
2-ماسک تخم مرغ
تخم مرغ 1 عدد
ماست 2 قاشق غذاخوری
تخم و مرغ و ماست را با یکدیگر و مخلوط کنید و روی کل موها بمالید. پس از 30 دقیقه با شامپوی ملایم و آب خنک آبکشی کنید. جالب است بدانید که اگر موهای خشکی دارید تنها از زرده، اگر موهای چربی دارید تنها از سفیده و در صورتی که موی نرمال دارید از کل تخم مرغ استفاده کنید.
3-ماسک شیر نارگیل
روغن نارگیل 3 قاشق غذاخوری
شیر نصف لیوان
شیر و روغن نارگیل را روی حرارت ملایم گرم کنید. هنگامی که ولرم شد، آن را روی پوست سر و موها بمالیدو 8 ساعت به آن زمان دهید. پس از این مدت موها را با شامپوی ملایم بشویید.

پروتئین تراپی مو مردان

پروتئین تراپی تنها یک خدمات زیبایی مخصوص خانم ها نیست و در آرایشگاه های مردانه نیز انجام می شود. به طور کلی تمامی افرادی که موهایی خشک، بدون آب، شکننده و آسیب دیده دارند می توانند پروتئین تراپی مو انجام دهند.