پلکس تراپی مو، یکی از روش های درمان موهای آسیب دیده است که با نفوذ به عمق فولیکول مو، آنها را ترمیم می کند.
پلکس تراپی مو، برای صاف کردن موها نیست، بلکه با حفظ حالت طبیعی، ظاهری براق به موهایتان می بخشد. این روش، بیشتر برای درمان موهایی مورد استفاده قرار می گیرند که در اثر دکلره سوخته اند یا به دلیل استفاده از ابزار حرارتی حالت دهنده مو دچار خشکی و شکنندگی شده اند.
البته این بدان معنا نیست که استفاده از این روش برای افرادی با موهای سالم مضر باشد. شما می توانید برای استحکام بخشیدن به موها، پلکس را داخل رنگ مو بریزید و بدون هچگونه آسیبی موهای خود را رنگ کنید.

پلکس تراپی مو چیست؟

پلکس، موادی است که با ورود به عمق فولیکول های مو، سبب ترمیم موهای آسیب دیده می شود. موهایی که ممکن است بر اثر حرارت و رنگ کردن زیاد، ساختاری ضعیف، ظاهری خشک و شکننده داشته باشند. پلکس ها به عنوان ماده ترمیم کننده اصلی این گونه آسیب ها، پیوندهای دی سولفیدی داخل را مو را به یکدیگر متصل می کنند. این اتصال، سبب درمان آسیب دیدگی موها و رفع خشکی و زبری آن می شود.
پلکس تراپی مو همانند سایر روش های صافی و احیای مو نیست که موهایتان را صاف و لخت کند. با استفاده از این روش، موهای شما حالت طبیعی خود را حفظ می کند و به صورت عمقی، درمان می شود.
با انجام این کار، موهای شما، کشسانی، انعطاف پذیری و استحکام دوباره خود را به دست می آورد و شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی، مهای خود را رنگ و دکلره کنید.

فواید پلکس تراپی مو

•تقویت و افزایش استحکام ریشه مو
•احیای قوی و سریع موها
•نرمی و لطافت مو
•حفاظت از موها در برابر حرارت های ناشی از دستگاه های حالت دهنده مو
•ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته بر اثر دکلره کردن
•ایجاد براقیت و درخشانی در موها از طریق بستن کوتیکول مو
•درمان موخوره به وسیله پیوند مجدد بافت های آسیب دیده کوتیکول مو
•افزایش مقاومت بافت موها قبل از انجام رنگ و دکلره

عوارض پلکس تراپی مو

یکی از شایع ترین عوارض پلکسی تراپی مو، کاهش رنگ پذیری آن است. بنابراین هنگام رنگ کردن مو، موهای شما با سرعت پایینی رنگ باز می کند و باعث می شود شما وقت بیشتری را برای رنگ کردن مو در آرایشگاه صرف کنید.
از دیگر عوارض پلکس تراپی می توان به خشکی بیش از حد مو اشاره کرد. از آن جایی که پلکس ها خاصیت اسیدی بالایی دارند ممکن است موها را بیش از اندازه خشک کنند. به همین سبب پلکس تراپی نمی تواند درمانی 100 درصدی برای از بین بردن آسیب دیدگی های موهای شما باشد.

پلکس تراپی مو و فواید آن

پلکس تراپی مو چگونه انجام می شود؟

پلکس تراپی موهای آسیب دیده با پلکس شماره 1 و 2، بهتر است در آرایشگاه و زیر نظر آرایشگر ماهر انجام شود. انجام این کار توسط یک فرد ماهر، نتایج قابل قبولی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما اگر می خواهید خودتان دست به کار شوید، بهتر است با مراحل انجام آن آشنا باشید.
-موی خود را بدون شوینده و ماسک مو بشویید و مطمئن شوید تمامی قسمت ها آن خیس شده باشد.
-موهای خود را با استفاده از سشوار خشک کنید اما اجازه دهید یک پنجم رطوبت آن باقی بماند.
-در این فاصله مقداری آب بجوشانید و بگذارید سرد شود.
-حدود 15 میلی لیتر از مواد پلکس تراپی شماره 1 را با 85 میلی لیتر آب جوشانده مخلوط کنید. سپس آن را داخل ظرف اسپری دار بریزید.
-تمام قسمت های مو را با اسپری به مواد پلکس آغشته کنید و حدود 10 دقیقه ماساژ دهید.
-پس از گذشت 10 دقیقه، مقداری از مواد پلکس شماره 2 را مانند شامپو روی موهای خود بمالید و به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید.
-با کلاه مخصوص رنگ موها را بپوشانید و دو ساعت صبر کنید.
-پس از دو ساعت موهای خود را با شامپو و نم کننده بشویید و از روغن هایی مانند آرگان استفاده کنید.

قیمت پلکس تراپی مو

قیمت پلکس تراپی با توجه به کیفیت مواد، حجم مو و آرایشگاه مورد نظر تعیین می شود. البته مواد پلکس تراپی نیز در ایران کمیاب است و از خارج از کشور وارد می¬شود به همین دلیل، قیمت آن رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد.
از آن جایی که پلکس تراپی باید هر چند جلسه انجام شود، قیمت بالاتری نسبت به سایر روش های احیای مو دارد. به طورمیانگین با در نظر گرفتن کیفیت مواد، حجم موها و آرایشگاه مورد نظر، هزینه ای حدود 1 الی 2 تومنی دارد.


پلکس تراپی مو در منزل

بسیاری از افرادی که قصد انجام پلکس تراپی را دارند این پرسش برایشان مطرح می شود که آیا انجام پلکس تراپی تنها در آرایشگاه امکان پذیر است؟
گاهی برخی از افراد بنا به هر دلایلی نمی توانند به آرایشگاه بروند و از خدمات پلکس تراپی استفاده کنند. خبر خوش آن که پلکس تراپی مو در منزل نیز امکان پذیر است.
پلکس های شماره یک و دو مناسب استفاده سالن های آرایشی هستند و باید توسط آرایشگر استفاده شوند اما پلکس شماره سه برای استفاده در منزل طراحی شده است. بدین صورت که شما به راحتی می توانید طبق یک دستور العمل مشخص، موهای آسیب دیده خود را در خانه درمان کنید یا حتی آن را تقویت کنید.


اما این کار چگونه انجام می شود؟

1-قبل از آن که موهای خود را در منزل پلکس تراپی کنید، آنها را با کمی آب مرطوب کنید.
2-در این مرحله، مقداری از پلکس شماره سه را مانند شامپو کف دست خود بریزید و سر خود را حدود پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
3-ده تا سی دقیقه به پلکس فرصت دهید تا اثر خود را روی موهای شما بگذارد. در این مدت، موهای خود را با یک کلاه حمام یا حوله بپوشانید.
4-پس از گذشت زمان معین و رسیده به نتیجه دلخواه، موهای خود را با آب ولرم بشویید.
5-موهای خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید و برای دیدن نتایج بهتر، این کار را هر 10 روز یکبار تکرار کنید.