بوتاکس مو چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

ممکن است نخستین چیزی که با شنیدن بوتاکس مو به ذهنتان تداعی شود، بوتاکس تزریقی باشد. اما این بوتاکس کجا و آن کجا؟

بوتاکس مو، متفاوت از بوتاکس صورت است و با قرار دادن موادی مخصوص روی موها انجام می ­شود. این کار باعث آبرسانی موها، درخشانی و حفظ سلامت آن­ها می ­شود. از این رو تمامی افراد می ­توانند گزینه مناسبی برای انجام این کار باشند.

در حقیقت بوتاکس مو، یک روش درمانی تخصصی برای کوتیکول­ موی آسیب­ دیده به شمار می­رود که این بخش ­ها را با ماده­ای به نام کراتین پر می­کند. بنابراین، با استفاده از این روش، موهای شکننده، نازک و آسیب­ دیده درمان می ­شوند.

در این مقاله قصد داریم به مبحث بوتاکس مو، فواید و عوارض آن بپردازیم. اگر شما نیز قصد انجام این کار را دارید و می­ خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با آن کسب کنید، تا انتها ما را همراهی کنید.

بوتاکس مو راهی برای ترمیم و احیا موی آسیب دیدهفواید بوتاکس مو

  • جلوگیری از ریزش مو
  • برطرف کننده وزی و زبری مو
  • براقیت و درخشانی مو
  • ترمیم بافت و فیبر موها
  • صاف و یکدست شدن موها
  • ترمیم طبیعی موهای آسیب­ دیده و شکننده
  • کمک به ضخیم­تر شدن تار موها
  • آبرسانی موها و از بین بردن موخوره
  • بدون مواد شیمیایی و مناسب برای درمان مشکلات کف سر

عکس بوتاکس مو

بوتاکس مو بر روی موهای رنگ شده آسیب دیده

اگر شما هم تصمیم گرفته اید موهای خود را بوتاکس نمایید و نمیدانید که برای موهای شما مناسب است یا نه و هزینه آن برای موهای شما چقدر می شود, شما را به بهترین مرکز کراتین مو در تهران ارجاع می دهم و می توانید نمونه کارها را ببینید و از آنها مشورت بگیرید. بهترین مرکز کراتینه مو تهران

عوارض بوتاکس مو

برای بوتاکس مو عوارض خاصی گزارش نشده است. در واقع این روش، یکی از کم­ خطرترین روش­ های درمان موهای آسیب­ دیده به شمار می­ رود. اما گاهی ممکن است مانند سایر روش­ های صافی و احیای مو، سبب واکنش­ های پوستی مانند قرمزی، خارش و سوزش در برخی از افراد شود. به همین منظور، بهتر است از تماس بوتاکس مو با کف سر تا حد زیادی جلوگیری شود.

در حال مواد گذاری بوتاکس مو

یکی از عوارضی که ممکن است بعد از انجام بوتاکس مو در افراد بروز کند، ریزش مو است. بهتر است بدانید که بوتاکس مو نه تنها سبب ریزش مو نمی­ شود، بلکه از بروز آن نیز جلوگیری می­ کند. اما چنان چه با مواد نامرغوب و به دست افراد مبتدی انجام شود، سبب ریزش مو خواهد شد.

هم­چنین پزشکان نیز توصیه می­ کنند بهتر است از این روش درمانی، بیشتر از سه بار در طول سال استفاده نکنید؛ زیرا انجام مکرر آن باعث نازکی و شکنندگی تار موها می­شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس مو

بعد از بوتاکس مو مانند روش های دیگر احیا و صافی مو نیازمند این می باشد که یسری نکات را که آرایشگر شما ذکر می نماید را رعایت کنید تا نتیجه و دوام و ماندگاری بالاتری را شاهد باشید و این مراقبت ها بسیار ساده هستند.

1-استفاده از شامپوی مناسب برای شستشوی هفتگی موها

بعد از انواع تراپی های مو از قبیل کراتین,بوتاکس مو,پروتئین تراپی باید از شامپوهای فری سولفات(شامپوهای فاقد سولفات)استفاده نمایید تا ماندگاری و اثر بوتاکس مو را از بین نبرد و بیشتر شود.شامپوهای فاقد سولفات حاوی روغن نارگیل,آرگان,آلوئه ورا و مواد و روغن های مغذی دیگر می باشد که برای موهای بوتاکس شده بسیار مفید می باشد.

2-استفاده از ماسک مو و آبرسان مو الزامی می باشد

گاهی تصور می شود که بعد از بوتاکس مو چون موها صاف و احیا و بدون خشکی و وزی شده اند دیگر نیاز نیست که از ماسک مو داخل حمام استفاده کرد و یا بعد حمام از آبرسان استفاده کرد.در انتخاب ماسک مو و آبرسان مو هم باید از محصولات فاقد سولفات و پارابن استفاده نمایید و مهم می باشد.

3-از اتو مو و سشوار با حرارت بالا استفاده نکنید

بعد از بوتاکس مو حرارت سشوار را بر روی پایین درجه قرار دهید و سپس موهای خود را سشوار کنید و به هیچ وجه از اتو مو استفاده نکنید.

4-تا 48 ساعت در برابر نور خورشید قرار نگیرید

بعد از گذشت این زمان براحتی می توانید در فضای آزاد و زیر نور خورشید قرار بگیرید.

5-تا یک هفته استخر نروید

رعایت این مورد بدلیل وجود کلر موجود در آب استخر بسیار مهم می باشد که می تواند اثر بوتاکس را کمتر کند و بعد از گذشت این زمان حتما از کلاه استخر استفاده نمایید.

مواد بوتاکس مو چه ترکیباتی دارد؟

بوتاکس مو به گونه ­ای طراحی شده است که با پر کردن بخش­های آسیب­ دیده مو، آن را ترمیم می­کند. به همین سبب در ترکیبات آن موادی به کار رفته است که این کار را به خوبی انجام می­ دهند. روغن خاویار،  ویتامین B5، ویتامین E، فیبر، کلاژن و پپتید BONT-L مهمترین مواد به کار رفته در بوتاکس مو هستند.

البته گاهی به برخی از این مواد، ترکیبات فرمالدئید و صاف کننده ­های دیگر اضافه می­شود. اگر می­ خواهید بوتاکس شما تنها جنبه درمانی داشته باشد، پیش از خرید یا انجام این کار در آرایشگاه، تاکید داشته باشید که مواد بوتاکس مو مصرفی، بدون فرمالدئید و صاف کننده باشد.  

بوتاکس مو چه مارکی خوبه؟

همانطور که تا اینجای مقاله مطالعه نموده اید بوتاکس مو یک روش تراپی به همراه درصدی از صافی برای موهای دکلره و رنگ و لایت شده می باشد. انتخاب مواد مناسب برای بوتاکس مو بسیار مهم می باشد زیرا این مواد خوب می باشد که می تواند تاثیرات مفیدی برای موها داشته باشد.

 در حال حاظر بوتاکس های برزیلی از برند فرانچسکو جزو بهترین بوتاکس های موجود در بازار می باشند. قبل از انجام بوتاکس مو حتما از آرایشگر خود مارک بوتاکس مو را بپرسید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. جهت مشاهده محصولات تراپی مو فرانچسکو بر روی لینک زیر کلیک کنید.

موهای وز شده و آسیب دیده در اثر رنگ موقیمت بوتاکس مو

هزینه بوتاکس مو با توجه به حجم موها، کیفیت مواد، تجربه آرایشگر و آرایشگاه محل انجام آن، متغیر است. بدین معنا که اگر این کار را در آرایشگاه ­های حرفه­ ای و زیر نظر افراد متخصص در این زمینه انجام دهید، هزینه آن کمی بیشتر خواهد شد.

جهت اطلاع دقیق از هزینه بوتاکس مو باید عکس موهای خود را به شماره 09128384491 در واتس آپ بفرستید و بنویسید که درخواست شما بوتاکس مو می باشد و در این زمینه مشاوره لازم به شما داده می شود و هزینه اعلام می گردد.

بوتاکس مو چقدر ماندگاری دارد؟

به طور میانگین، مدت زمان ماندگاری بوتاکس مو با توجه به رشد موها، میزان شست ­و شوی آن، تعداد دفعات رنگ کردن و استفاده مکرر از اتوی مو 2 تا 4 ماه است. البته بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر و موهایی سالم و براق، هر سه ماه یک بار آن را تمدید کنید.

هم­چنین بهتر است برای افزایش ماندگاری بوتاکس مو از شامپوها، نرم کننده ­ها و ماسک موهای بدون سولفات استفاده کنید.

شامپو و ماسک موهای خود را بعد از بوتاکس مو می توانید از فروشگاه صفائیان تهیه نمایید تا از کیفیت محصولات مطمئن باشید.

شامپو و ماسک مو

بوتاکس مو بدون اتوکشی (آیا بوتاکس مو نیاز به اتوکشی دارد؟)

در همین ابتدا به شما می گویم که این مورد وجود ندارد.مانند دیگر روش های کراتین و احیا و صافی موها در مراحل اجرای بوتاکس مو اتو کشی وجود دارد تا بتواند اثر گذاری عمیق بر روی موها گذاشته و موها را صاف نماید و این جزو مراحل اجرای کار می باشد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

بوتاکس مو آیا صافی دارد؟

بوتاکس مو، یکی از راه­ های درمانی کم­ خطر و البته پرطرفدار برای احیای موها است که با تغذیه کردن و رطوبت رسانی به موها، ظاهری براق به آن می ­بخشد. با انجام این کار شاهد آن خواهید بود که موهای خشک و کدرتان بار دیگر سلامت و طراوت اولیه را به دست آورده است.

یکی از مهم­ترین پرسش­ های افرادی که قصد دارند با استفاده از این روش، موهای خود را احیا کنند آن است که آیا بوتاکس مو باعث صافی مو می ­شود یا خیر؟

بوتاکس مو جزو آن دسته از خدمات زیبایی مو به شمار می­ رود که علاوه بر احیای موها، تا حدودی منجر به صافی آن نیز می­ شود. اما درصد این صافی به اندازه کراتین نیست و حدود 20 تا 70 درصد موهای شما را صاف­ می­ کند.

بوتاکس مو بهتره یا پروتئین تراپی؟ تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی

بوتاکس باعث ضخیم تر شده تارهای مو می شود و قدرت ترمیم کنندگی برای موهای آسیب دیده را دارد و دوام طولانی ندارد و علاوه بر اینها اگر ph مواد بوتاکس مو زیر 3 باشد به عنوان بستر ساز میشه از آن استفاده کرد.

پروتئین تراپی دو مدل است یکی با صافی بالا و دیگری با احیا بالا است.

پروتئین تراپی با صافی بالا مناسب موهای نچرال است و مواد آن ریز مولکول است که باعث دوام دائمی می گردد و از این مدل پروتئین به عنوان بستر ساز هم استفاده می گردد.

پروتئین تراپی با احیا بالا مناسب انواع مو می باشد و مواد آن درشت مولکول است که باعث دوام موقت می گردد و به عنوان بستر ساز نمی توانید استفاده کنید.

ممکن است شما برای بوتاکس موهای خود به سالن کراتین مو مراجعه نمایید و این روش برای موهای شما مناسب نباشد ولی در بهترین مرکز کراتینه مو تهران این مشکل پیش نمی آید و در اونجا توسط بهترین کراتین کار تهران بهترین روش احیا و صافی برای موهای شما با مرغوب ترین مواد و متریال انجام می گردد.

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد انجام بوتاکس مو را دارید اما نمی­ دانید که این روش مناسب موهای شما هست یا خیر، بدون اتلاف وقت این کار را انجام دهید. استفاده از این روش برای احیای انواع موها مناسب است. بدین صورت اگر موهای شما یکی از انواع خشک، چرب، حساس، رنگ و دکلره شده است، انجام بوتاکس مو می ­تواند کمک بسیاری به حفظ سلامت آن کند.

اما به طور کلی، انجام بوتاکس مو برای چند دسته از افراد، ضروری است:

  • افرادی که دارای موهای کم حجم و بی­جان هستند
  • افرادی که نوک موهایشان دو شاخه شده است یا به اصطلاح «موخوره» دارد
  • افرادی که موهایی خشک، آسیب­دیده، کدر و وز شده دارند
  • موهای مجعدی که می­ خواهند نرم و صاف شوند
  • افرادی که موهایشان در اثر مداومت استفاده از مواد شیمیایی و دکلره سوخته است

نکات مهم:

  • لازم است بدانید که انجام این کار در دوران پریودی توصیه نمی ­شود؛ زیرا در این زمان هورمون­ ها نامتعادل هستند و نتیجه دلخواه شما رقم نخواهد خورد.
  • نکته بعدی که باید توجه داشته باشید، آن است که هرگز برای از بین بردن وزی موهای کودکان زیر 12 سال از این روش استفاده نکنید.