هیدروفیشیال پوست چیست؟

هیدروفیشیال و یا هیدرودرم همان‌طور که در قسمت مقدمه هم گفته شد، روشی نوین جهت درمان و مراقبت از پوست در تمامی سنین است.  این شیوه درمانی ضمن جوان کردن پوست سبب روشن، باعث شفاف و براق شدن آن نیز می‌شود.

هیدروفیشیال پوست صورت با بازکردن منافذ بسته و تغذیه کردن پوست سبب کاهش چربی پوست صورت، از بین بردن جوش‌های کوچک و بزرگ و درمان لکه‌های موجود بر روی آن می‌شود.

هیدروفیشیال پوست صورت

هیدروفیشیال پوست برای چه افرادی کاربرد دارد؟

هیدروفیشیال پوست برای تمامی افراد با هر سن و سالی و با داشتن هر نوع پوستی قابل استفاده است. البته برخی از افراد با شرایط خاص، نباید از این روش درمانی و مراقبتی استفاده کنند؛ این افراد شامل خانم‌های باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری خودایمنی، اشخاص دارای اختلالات لنفاوی و اگزما، زخم و یا اسکار باز در روی صورت هستند.

این روش مراقبتی دارای یکسری مزایا برای پوست است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای هیدروفیشیال پوست:

هیدروفیشیال پوست صورت فواید زیر را به همراه دارد:

  • بهبود بافت پوست
  • شفاف کردن پوست
  • یکنواخت و یکدست کردن سطح پوست
  • منعطف و مستحکم کردن بافت پوست
  • تخلیه منافذ موجود در پوست و بستن منافذ باز
  • کنترل میزان چربی پوست
  • از بین بردن جوش‌ها و لکه‌های پوستی
  • برطرف کردن خشکی پوست و تأمین رطوبت مناسب آن
  • بهبود تیرگی‌های موجود در اطراف چشم‌ها
کار با دستگاه هیدروفیشیال نیاز به آموزش اختصاصی دارد و شما به عنوان یک اسکین کر باید کار با تمام دستگاه های پاکسازی پوست را بلد باشید. پیشنهاد می شود در دوره های آموزش پاکسازی پوست با دستگاه های هیدروفیشیال آکادمی صفائیان در تهران شرکت نمایید و با مدرک معتبر وارد بازار کار پوست شوید.

عوارض هیدروفیشیال پوست صورت:

هیدروفیشیال معمولاً هیچ عارضه‌ای بر روی پوست به‌جای نمی‌گذارد. اما گهگاهی پس از انجام این روش درمانی پوست صورت کمی ملتهب می‌شود. در این شرایط جای هیچ نگرانی وجود ندارد و التهاب و حساسیت پوست پس از چند ساعت از بین می‌رود.

گاهی‌اوقات نیز مواد به کار رفته در ترکیبات سرم‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌ها نیز ممکن است برای فرد تحریک‌کننده و حساسیت‌زا باشد. پس قبل از درمان حتماً ترکیبات موارد ذکر شده را بررسی کنید.

مراقبت‌های پس از هیدروفیشیال پوست صورت:

همانند هر روش درمانی دیگری، هیدروفیشیال نیز نیازمند رعایت یکسری دستورالعمل‌ها است. رعایت این موارد پس از انجام کار سبب رسیدن به بهترین نتیجه ممکن و داشتن پوستی زیبا و جذاب می‌شود. این دستورالعمل‌ها عبارت‌اند از:

  1. در روز انجام هیدروفیشیال به هیچ وجه صورت خود را نشویید.
  2. پس از انجام این مراقبت پوستیاصلاً در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  3. پس از انجام هیدروفیشیال چنانچه قصد خروج از منزل را داشتید، حتماً از ضدآفتاب مناسب با SPF 30 به بالا استفاده کنید.
  4. انجام هر نوع خدمات پوستی مانند بوتاکس، فیلر و ... را حداقل تا 24 ساعت پس از انجام هیدروفیشیال به تعویق بیندازید.
  5. پس از هیدروفیشیال بهتر است روزی دوبار پوست صورت خود را مرطوب کنید، زیرا که پس از انجام این پروسه پوست صورت معمولاً پوسته پوسته و خشک می‌شود.
  6. تا دو هفته پس از انجام هیدروفیشیال پوست صورت از هیچ‌گونه محصول لایه‌بردار  و مراقبتی حاوی اسید استفاده نکنید.
  7. چنانچه موهای صورت خود را با استفاده از وکس اصلاح می‌کنید، از انجام اینکار تا 3 روز پس از انجام هیدروفیشیالاجتناب کنید.
  8. تا چند روز پس از انجام هیدروفیشیال از محصولات پوستی حاوی رتینول استفاده نکنید و اگر قبلاً از کرم‌های استروئیدی استفاده می‌کردید تا 48 ساعت استفاده از آن را به تعویق بیندازید.

مزایای هیدروفیشیال پوست

انواع دستگاه هیدروفیشال:

دستگاه هیدروفشیال  با استفاده از مکانیسم آب‌رسانی و اکسیژن‌رسانی مراقبت‌های پوستی صورت را انجام می‌دهد و انواع مختلفی از آن در بازار موجود است. تعدادی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دستگاه هیدروفیشیال اسمارت آیس 2023
  • دستگاه میکروکارنت N97
  • دستگاه بخور سرد  و گرم
  • دستگاه هیدرودرمی
  • دستگاه هیدروفیشیال 6 کاره
  • دستگاه هیدروفیشیال 7 کاره

بهترین دستکاه هیدروفیشیال:

در حال حاضر طبق بررسی‌های انجام شده دستگاه‌های هیدروفیشیال اسمارت آیس، هیدروفیشیال 6 و 7 کاره با در نظر گرفتن مواردی نظیر اثربخشی، کارایی، طول عمر مفید دستگاه و قیمت بهترین انتخاب موجود هستند.

نحوه کار کردن با دستگاه هیدروفیشیال:

در قسمت جلو دستگاه سه مخزن A، B و C به ترتیب برای  ریختن مایع پاک‌سازی، مرطوب (جوان‌سازی)  و پاک‌سازی لوله‌های داخلی دستگاه وجود دارد. در قسمت پشتی دستگاه نیز دو مخزن جهت تولید آب اکسیژنه و جمع‌آوری ضایعات دستگاه تعبیه شده است.

در روی مانیتور دستگاه نیز سه دکمه برای تنظیم جریان آب، انتخاب مخزن و تنظیم فشار مکش دستگاه موجود است.

اپراتور باید پس از ریختن مواد در مخزن‌های مربوطه دستگاه را روشن کند و با استفاده از قلم دستگاه و دکمه‌های موجود بر روی مانیتور دستگاه مراحل زیر را برای مراجعین انجام دهد.

مراحل انجام هیدروفیشیال:

انجام هر جلسه هیدروفیشیال پوست به حدوداً 45 الی 60 دقیقه زمان نیاز دارد. در طی این بازه زمانی اپراتور با استفاده از دستگاه هیدروفیشیال کارهای زیر را روی پوست صورت شما انجام می‌دهد:

  1. در مرحله اول پزشک یا اپراتور با استفاده از قلم دستگاه، اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک لایه‌برداری از پوست شما را انجام می‌دهد. طی این مرحله سلول‌های مرده پوستی و چربی اضافی پوست خارج و سطح آن کاملاً لایه‌برداری می‌شود. به‌علاوه پس از طی کردن این مرحله، منافذ باز پوست بسته شده و رنگ پوست روشن‌تر می‌شود.
  2. پس از لایه‌برداری نوبت به هیدراته کردن پوست می‌رسد. در این مرحله پزشک یا اپراتور مقدار زیادی مواد آب‌رسان و آنتی‌اکسیدان را از طریق قلم دستگاه به پوست شما تزریق می‌کند.
  3. حال نوبت تقویت پوست و از بین بردن لکه‌ها، چین‌وچروک‌ها و تیرگی‌های پوست با استفاده از سرم است. پس از طی کردن این گام پوست صورت زیبا، جذاب، شاداب و جوان می‌شود.

بسته به نوع پوست و هدف شما از انجام این پروسه درمانی، تعداد جلسات بین یک و چند جلسه متغیر است.  شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک و درنظر گرفتن نوع مشکل پوست صورت خود جهت انجام این پروسه درمانی به مراکز معتبر فعال در این حوزه مراجعه نمایید.

هیدروفیشیال صورت/پاکسازی صورت با دستگاه

هزینه انجام هیدورفیشیال پوست صورت:

باتوجه به این که این روش مراقبتی نسبت به سایر روش‌های موجود زودتر اثر خود را به جای می‌گذارد و تأثیر آن بر روی زیبایی و پوست صورت بسیار قابل‌توجه است، پرداخت هزینه جهت انجام آن کاملا متناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

هزینه انجام این پروسه درمانی باتوجه به نوع پوست، ناحیه تحت درمان، مواد مصرفی، مرکز انتخابی و تعداد جلسات متغیر است.

در خصوص دریافت اطلاعات دقیق تر از هزینه انجام هیدروفیشیال پوست صورت و سایر خدماتی تراپی و پاکسازی پوست در تهران با شماره 09192305321 سالن زیبایی صفائیان تماس بگیرید.