دستگاه RF چیست و انواع آن کدام است؟ 

دستگاه RF مخفف Radio Frequency است که به شیوه غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی، پوست را جوان می‌کند و علائم پیری را از بین می‌برد.

این دستگاه با امواج رادیویی فرکانس بالا، حرارت زیادی به قسمت‌های عمیق پوست وارد می‌کند تا با تحریک سلول‌های تولید کننده کلاژن، موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین، و رفع چین و چروک‌های پوست شود.

دستگاه آر اف به دو شکل تک قطبی و دو قطبی آماده شده است. دستگاه RF تک قطبی، با اعمال امواج گرمایی به لایه‌های عمیق پوست، موجب کاهش سلولیت و لاغری می‌شود.

دستگاه RF دو قطبی، لایه‌های سطحی پوست را درمان می‌کند و چین و چروک‌های سطحی و ریز را از بین می‌برد.

جوانسازی پوست صورت با دستگاه آر اف

هنرجویان مشتاق لاین پاکسازی پوست اگر می خواهید کار با دستگاه rf و دیگر دستگاه های پاکسازی پوست را آموزش ببینید پیشنهاد می شود در بهترین آکادمی پوست و مو تهران/صفائیان در دوره آموزشی پاکسازی پوست با دستگاه های فیشیال شرکت نمایید.

کاربرد دستگاه RF صورت چیست؟

  • از دستگاه آر اف می‌توان برای لاغری موضعی و از بین بردن چربی اضافی شکم، پهلو، ران و بازو و رفع غبغب استفاده کرد.
  • ترمیم ترک‌های پوستی، بهبود منافذ باز پوست، ترمیم رگ‌های زیر پوست که مشخص هستند با دستگاه RF امکان‌پذیر است.
  • دستگاه آر اف برای بازسازی و نرم کردن پوست هم استفاده می‌شود.  
  • از بین بردن شلی و افتادگی پوست و رفع چین و چروک‌های دور چشم، کنار بینی و دهان با دستگاه آر اف امکان‌پذیر است.
  • با دستگاه RF می‌توان جای جوش و خال و سیاهی دور چشم را هم از بین برد.  
  • لکه‌های پوستی مانند لکه‌های خورشیدی، لکه‌های پیری و لکه‌هایی که اثر جای زخم است، با تحریک ملانین توسط دستگاه آر اف بهبود پیدا می‌کنند.

مزایا RF صورت چیست؟

  • جوانسازی پوست

اصلی‌ترین مزیت استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال جوانسازی پوست است. زیرا می‌تواند با تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست، موجب لطافت پوست شود و چین و چروک‌ها را کاهش دهد.

  • عدم نیاز به عمل جراحی 

یکی دیگر از مزایای مهم دستگاه آر اف فرکشنال، غیر تهاجمی بودن آن است؛ به‌طوری که استفاده از این دستگاه، بدون نیاز به جراحی، برش و بخیه انجام می‌گیرد.

  • ایمنی بالای استفاده از دستگاه آر اف برای جوانسازی  

یکی دیگر از مزیت‌های مهم دستگاه RF این است که برای انواع پوست قابل استفاده است و چرب بودن یا خشکی پوست مانعی برای استفاده از این دستگاه نیست.  

  • عدم نیاز به مراقبت

اگر نگران برگشت به فعالیت‌های روزمره بعد از جلسات آر اف هستید، بهتر است بدانید بعد از جلسات آر اف نیازی به استراحت ندارید و می‌توانید بدون نیاز به استراحت به روال زندگی خود برگردید.

  • ماندگاری طولانی مدت

مزیت دیگر جوانسازی پوست با RF این است که اثرات مثبت آن به مدت طولانی روی پوست باقی می‌ماند. حتی هزینه انجام این روش هم در مقایسه با روش‌های دیگر که اثربخشی و ماندگاری کمی دارند، بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

  • تعداد جلسات آر اف متناسب با شرایط بیمار

متقاضیان استفاده از جوانسازی پوست با RF نیازهای متفاوتی دارند که تعیین کننده تعداد جلسات استفاده از دستگاه است. پزشک با توجه به اهداف درمانی و نیازهای بیمار، تعداد جلسات مورد نیاز را به طور اختصاصی تعیین می‌کند.

پوستی صاف و شفاف با دستگاه rf

معایب RF صورت چیست؟

استفاده از دستگاه آر اف برای جوانسازی صورت خطری ندارد. بعد از درمان، فرد معمولا با عوارض خفیفی نظیر التهاب و قرمزی، تورم و حساسیت پوست، خشکی و سوزش پوست روبرو می‌شود که به طور معمول بعد از چند روز از بین می‌روند.  

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شدت عوارض طبیعی بعد از استفاده از دستگاه آر اف، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در صورتی که این علائم بعد از چند روز پایدار باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند.

بهترین مرکز آر اف در تهران

در صورت تمایل برای جوانسازی پوست با دستگاه RF باید دنبال بهترین مرکز زیبایی باشید تا درگیر عوارض ناخوشایندی نشوید. در یک مرکز زیبایی معتبر، پزشکان و کادر درمان باتجربه و ماهری فعالیت می‌کنند که کار خود را به درستی انجام می‌دهند. همچنین محیط کلینیک تمیز و استریل است و از سلامت شما حفاظت می‌کند.

جهت استفاده از خدمات پوستی جوانسازی صورت با دستگاه rf در تهران می توانید با شماره09192305321که راه ارتباطی شما با ما در مرکز تخصصی پوست و مو صفائیان می باشد تماس حاصل فرمایید.

  آیا درمان با RF  میکرونیدلینگ فراکشنال درد دارد؟ 

یکی از سوالات متداول متقاضیان استفاده از دستگاه آر اف برای جوانسازی پوست این است که این روش دردناک است یا خیر. بهتر است بدانید در صورت استفاده از بی‌حسی موضعی، درد و ناراحتی احساس نمی‌کنید و فقط متوجه گرمای مختصری روی سطح پوست می‌شوید.
عکس قبل و بعد آر اف فرکشنال

عکس زیر نمونه‌ای از اثربخشی درمان  با دستگاه آر اف است.

درمان جوش های صورت با دستگاه rf

آموزش کار با دستگاه RF

دوست عزیز این آموزش بصورت خلاصه فقط برای آگاهی شما از نحوه کار با دستگاه آر اف می باشد و هرگز بدون گذراندن دوره های آموزشی معتبر پاکسازی صورت با دستگاه فیشیال و همچنین دیگر دستگاه های پاکسازی پوست اقدام به استفاده  و آزمایش بر روی پوست صورت نکنید.

دستگاه آر اف فرکشنال با اندازه‌های مختلف خانگی و سالنی طراحی شده است که نحوه کار با آن‌ها تفاوت چندانی با هم ندارد. برای استفاده از دستگاه، لازم است ابتدا روی قسمت مورد نظر بی‌حس کننده بزنید و بین 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از سوزن استریل و یک بار مصرف، کار را شروع کنید.

تابش‌های رادیواکتیو از بافت سطحی و عمقی پوست عبور می‌کنند و با حرارتی بین 38 تا 44 درجه سانتیگراد که در عمق پوست ایجاد می‌کنند، می‌توانند گردش خون را بیشتر کنند و کلاژن‌سازی را افزایش دهند. با پایان کار، لازم است از کرم مرطوب کننده و سرم آب‌رسان استفاده کنید.

همچنین برای اثربخشی درمان، لازم است طی 24 ساعت اول بعد از جلسه درمانی با RF، منطقه تحت درمان را لمس نکنید.  روی آن کمپرس سرد قرار دهید که التهاب پوست کاهش پیدا کند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که بعد از جلسه RF نباید تا 24 ساعت شنا کنید، از سونا و جکوزی استفاده کنید یا اینکه آرایش سنگینی داشته باشید.

جلوگیری از پیری صورت با دستگاه آر اف

جمع بندی

دستگاه RF از تکنولوژی‌های نوین برای جوانسازی پوست است که به‌ صورت غیر تهاجمی و موثر عمل می‌کند. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات دقیقی درباره تاثیر امواج دستگاه آر اف بر زیبایی و حذف چربی‌های موضعی ارائه دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.