دستگاه ال ای دی تراپی چیست؟ تونل led

کلاینت خانوم زیر دستگاه تونل ال ای دی تراپی

ال ای دی تراپی یا نوردرمانی یکی از روش‌های نوین و غیرتهاجمی در عصر حاضر است. این شیوه جدید در حوزه‌های مختلف پزشکی کاربرد دارد و در حوزه زیبایی سبب کاهش و از بین رفتن لکه‌های پوستی، ترک‌های پوستی و جوان‌سازی پوست می‌شود.

دستگاه led همان‌طور که از نامش مشخص است با استفاده از نور ال ای دی عمل می‌کند. در درون دستگاه ال ای دی تراپی، دسته‌های نور وسیعی وجود دارد که با نفوذ به عمق پوست، موجب تحریک میتوکندری‌های سطح پوست انسان می‌شود. به‌علاوه دستگاه ال ای دی تراپی متابولیسم سلولی را تحریک کرده و میزان اکسیژن‌رسانی به بافت‌های صورت را افزایش می‌دهد.

باید خاطرنشان کرد که دستگاه led کاملاً ایمن است و برای بدن ضرری ندارد. شدت نور و نوع رنگ نور این دستگاه را می‌توان تغییر داد و زمان کار کردن دستگاه را با استفاده از تایمر تنظیم نمود.

در حال حاضر این دستگاه به دو صورت تونلی و ماسکی در بازار موجود است و از هردوی آنها برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود.

ما در ادامه ابتدا به بیان خواص رنگ‌های تونل ال ای دی این دستگاه نوردرمانی مدرن می‌پردازیم و سپس ضمن بیان فواید و مضرات دستگاه، طرز استفاده از آن را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر می خواهید به عنوان اسکین کر وارد بازار کار شوید یکی از شاخه هایی که باید آموزش ببینید کار با دستگاه های فیشیال پوست می باشد و یکی از آنها دستگاه led تراپی یا نور درمانی می باشد.شما می توانید در دوره های تخصصی آموزش پاکسازی پوست با دستگاه های فیشیال شرکت کنید.

خواص رنگ‌های تونل ال ای دی

در قسمت قبل گفتیم که درون دستگاه led تعدادی رنگ یا طول موج مختلف وجود دارد. این رنگ‌ها شامل 7 رنگ مختلف سفید، زرد، آبی، سبز، قرمز، بنفش و فیروزه‌ای است. خواص هر یک از این رنگ‌ها به شرح زیر است:

  • رنگ سفید: نور سفید دستگاه سبب رفع افتادگی پوست می‌شود و پوست را سفت می‌کند.
  • رنگ زرد: رنگ زرد میزان اکسیژن‌رسانی پوست را افزایش داده و آن را بازسازی می‌کند. به علاوه، این طول موج قرمزی سطح پوست را نیز از بین می‌برد.
  • رنگ آبی: رنگ آبی موجود در تونل led آکنه‌ها و جوش‌های پوستی را از بین می‌برد.
  • رنگ سبز: رنگ سبز موجود در دستگاه led برای از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های به جا مانده از جوش استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از این طول موج تونل led می‌توان سوختگی‌های سطح پوست را درمان کرد.
  • رنگ قرمر: رنگ قرمز دستگاه نوردرمانی، کلاژن‌سازی را در پوست افزایش داده و به این ترتیب باعث روشن و شفاف‌تر شدن پوست می‎‌شود.
  • رنگ بنفش: رنگ بنفش تونل led نیز همانند رنگ سبز جوش و جای جوش را در سطح پوست از بین می‌برد.
  • رنگ فیروزه‌ای: این رنگ در دستگاه ال ای دی تراپی پوست را لیفت و سفت می‌کند.

فواید دستگاه  ال ای دی صورت

دستگاه ال ای دی دارای فواید بیشماری برای صورت است. تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تحریک کلاژن‌سازی، جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین و چروک
  • از بین بردن جای جوش، لک‌ها و تیرگی‌های پوستی
  • لیفت و سفت شدن پوست صورت
  • لطافت و شفافیت پوست
  • ترمیم پوست و بهبود زخم
  • و....

عوارض ال ای دی تراپی

هرچند این تکنولوژی مدرن نسبت به روش‌های سنتی برتری دارد و فاقد هرگونه اشعه مضر نظیر uv و ... است، اما مانند هر روش دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند:

  • التهاب
  • قرمزی
  • جوش
  • درد
  • حساسیت
  • کهیر
  • و....

باید متذکر شد، افرادی که به دلیل وجود انواع جوش‌های پوستی و آکنه آکوتان مصرف می‌کنند بهتر است همزمان از این دستگاه استفاده نکنند. به‌طور کلی افرادی که این دستگاه نوردرمانی را استفاده می‌کنند بهتر است در صورت مشاهده هرگونه عارضه‌ای در پوست خود با پزشک تماس بگیرند.

در دوره های آموزشی تخصصی پاکسازی صورت با دستگاه فیشیال آکادمی صفائیان در تهران شما می توانید آموزش کار با دستگاه تونل ای ای دی را به صورت تخصصی ببینید و در آخر مدرک معتبر دریافت کنید.

طرز استفاده از دستگاه ال ای دی تراپی:

نحوه کار کردن با دستگاه ال ای دی تراپی بسیار ساده است. برای استفاده از این دستگاه کافی است دستورالعمل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا قطعات دستگاه را به هم متصل کنید.
  2. کابل برق را متصل کنید و دکمه پاور (روشن شدن) دستگاه را بزنید.
  3. در قسمت بالای دستگاه تعدادی کلید برای تنظیم قدرت دستگاه نوردرمانی، روشن کردن فن، تنظیم قدرت دستگاه و انتخاب رنگ وجود دارد. بخش‌های مختلف دستگاه را تنظیم کنید. شما می‌توانید در صورت تمایل دستگاه را روی حالت اتوماتیک قرار دهید.

زمان استفاده از تونل ال ای دی

مدت زمان استفاده از تونل ال ای دی بر اساس اندازه ناحیه درمان متغیر است. اما به صورت یک قانون کلی، استفاده از تونل ال ای دی بهتر است به‌طور مرتب و با دفعات انجام پذیرد. به منظور رسیدن به بهترین نتیجه ممکن باید تونل led را حداقل هفته‌ای یک بار و هر بار به مدت 15الی 45 دقیقه استفاده کرد.

کلاینت خانوم در حال استفاده از دستگاه ماسک ال ای دی تراپی

قیمت دستگاه ال ای دی تراپی صورت:

در قسمت‌های قبل هم گفته شد که دستگاه ال ای دی تراپی به دو صورت ماسکی و تونلی در بازار موجود است و قیمت آن از حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. نوع تونلی این دستگاه نسبت به نوع ماسکی مقرون‌به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر است. افراد می‌توانند بر اساس بودجه، سلیقه و نیاز خود این دستگاه نوردرمانی مفید و کاربردی را خریداری نمایند.

تونل ال ای دی یکی از دستگاه هایی می باشد که در لاین فیشیال و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.اگر میخواهید بصورت حرفه ای وارد لاین پوست شوید پیشنهاد می شود در دوره آموزشی کار با دستگاه های فیشیال آکادمی صفائیان در تهران شرکت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به‌ صورت جامع و مختصر اطلاعاتی در مورد دستگاه ال ای دی تراپی در اختیار شما قرار دهیم. اگر پس از مطالعه متن باز هم سوالی در این زمینه داشتید، با متخصصین و کارشناسان تماس بگیرید. از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما قرار دادید و تا پایان ما را همراهی کردید بینهایت سپاس‌گزاریم.