در دنیای مد و زیبایی، موهای فر جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند، زیرا حالت‌ها و مدل‌های بسیار متنوع و بی‌نظیری را می‌توان برای این نوع مو ایجاد کرد. در این مقاله به بررسی این نوع موها و راهکارهای مراقبت از موهای فر می‌پردازیم.

موی فر حجم بیشتری نسبت به انواع دیگر مو دارد، در خیلی از مواقع این حجم زیاد موجب آرایش بهتر و امکان ایجاد مدل‌های گوناگون می‌شود. با این وجود، آگاهی از نحوه صحیح مراقبت، نگهداری و آرایش موهای فر موجب افزایش جذابیت و زیبایی و عدم توجه و مراقبت ناکافی از آن باعث وز و نامرتب بودن آن خواهد شد.

افراد با موهای فر، به دلیل ساختار فیزیولوژیکی موهایشان معمولاً مشکلاتی چون خشکی، وز و شکنندگی را تجربه می‌کنند. عدم یکنواختی قطر موها، وجود حفره در ساختار مو و ضخامت زیاد آن‌ها این مسائل را ایجاد می‌کند؛ بنابراین برای غلبه بر این مشکلات و زیباتر شدن موها، مراقبت‌های خاصی نیاز است. علی‌رغم وجود محصولات متعدد در بازار برای مراقبت از این نوع مو، به دلیل فرمولاسیون با پایه شیمیایی این‌گونه محصولات، در طولانی‌مدت نه‌تنها اثربخشی خوبی روی موها نخواهد داشت، بلکه موهای فر را بسیار آسیب‌پذیرتر و ضعیف‌تر نموده و حالت پذیری آن‌ها را نیز دشوارتر می‌کند.

استفاده از محصولات با پایه طبیعی و گیاهی برای حالت دادن و مراقبت بسیار مؤثرتر از موها، علاوه بر عدم تخریب مو، باعث تقویت و تغذیه موها شده و فر طبیعی موها را بسیار زیباتر و در بهترین حالت نگه خواهد داشت.

آماده‌سازی موهای فر قبل از حمام

به دلیل اینکه موهای فر معمولاً خشک‌تر و شکننده‌تر از موهای صاف هستند، استفاده از یک روغن روی موها پیش از استحمام، گام بسیار مهمی در تقویت عمقی و آماده‌سازی برای اثربخشی بهتر محصولات بعدی به‌حساب می‌آید. روغن بائوباب موجود در گروه محصولات فیتو اسپسیفیک ترکیبی است از عصاره 8 روغن گیاهی که علاوه بر تغذیه‌کنندگی عمقی، تقویت و رطوبت‌رسانی، موهای فر را در برابر آسیب‌رسان‌های خارجی نیز به‌خوبی محافظت می‌کند.

باوجوداینکه روغن بائوباب یک پیش شامپو است، اما به دلیل ساختار مناسب و رایحه دلپذیر، استفاده مقدار کم آن بعد از استحمام برای رفع وز و افزایش درخشندگی و زیبایی ساقه موها نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

شستشوی موی فر

به دلیل خشکی و شکنندگی، موهای فر نیاز به شستشوی روزانه ندارند؛ اما در صورت استفاده از ژل و حالت‌دهنده‌های شیمیایی، بهتر است در پایان روز موها با یک شامپوی ملایم یا شامپوی مخصوص موهای فر شستشو داده شود.

استفاده از نرم‌کننده و ماسک موی داخل حمام مخصوص موهای فر برای تقویت، گره‌گشایی و حالت‌پذیری بهتر و زیبایی بیشتر گام بسیار مهمی است. ماسک موهای داخل حمام از لاین فیتو اسپسیفیک با فرمولاسیون کاملاً طبیعی و گیاهی، مختص موهای فر و سیم تلفنی طراحی شده‌اند و علاوه بر تقویت و تغذیه عمقی تار موها، باعث تقویت پیوند دی‌سولفیدی در موها شده و در نتیجه زیباتر و خوش‌حالت‌تر شدن فر موها را به دنبال خواهند داشت.

خشک‌کردن موهای فر بعد از شستشو

برای خشک‌کردن موهای فر نباید از حوله‌های ضخیم استفاده شود. بهتر است از یک حوله نازک یا یک پارچه نخی استفاده شود. همچنین به دلیل شکنندگی این نوع مو، نباید زیاد ماساژ یا چنگ زده شوند. در غیر این صورت ممکن است موهای فر آسیب‌دیده و گره‌های بیشتر در موی فر ایجاد شوند. تنها باید آب موها به‌آرامی گرفته شود و صبر کرد تا به حالت طبیعی خشک شوند. برای استفاده از سشوار جهت خشک‌کردن موها، درجه حرارت باید روی متوسط قرار گیرد. توصیه می‌شود از محصولات محافظ حرارتی با قدرت محافظت بالا استفاده شود. ترموپرفکت 8 از گروه محصولات فیتو اسپسیفیک با قدرت محافظت تا حرارت تا 440 درجه سانتی‌گراد علاوه بر تقویت و لطافت بخشی به موها، به تسهیل حالت‌پذیری و صاف شدن موها نیز کمک می‌کند.

شانه کردن موی فر

با توجه به خصوصیات ظاهری موی فر، وجود گره در این نوع مو کاملاً طبیعی است و نباید با این گره‌ها با خشونت رفتار شود. تلاش برای باز کردن گره موی فر ممکن است باعث کنده شدن ساقه مو و یا جدا شدن مو از ریشه شود. برای شانه‌کردن موی فر هرچه دندانه‌های شانه درشت‌تر و با فاصله‌تر باشند، بهتر است. در صورت استفاده از برس، باید دقت داشت که قطر آن بزرگ و دندانه‌های آن با فاصله در کنار هم قرار گرفته باشند. استفاده از نرم‌کننده، ماسک مو و کرم‌های رطوبت‌رسان مناسب و مخصوص موهای فر به راحت‌تر شانه شدن و گره‌گشایی موها کمک می‌نماید.

حالت‌دهی و مراقبت بعد از استحمام

معمولاً افراد با موهای فر بعد از استحمام، برای حفظ حالت طبیعی و زیبای فر و نیز جلوگیری از وز مو، از ژل و واکس موهای شیمیایی استفاده می‌کنند. استفاده از محصولات با پایه شیمیایی باعث آسیب‌رساندن بیشتر به موها شده و به‌مرورزمان موها شکننده‌تر می‌شوند. به همین دلیل گروه محصولات بعد از حمام فیتو اسپسیفیک، محصولات متنوعی از جمله کرم رطوبت‌رسان، ژل کرم و اسپری با قابلیت رطوبت‌رسانی، حالت‌دهی و ضد وزی فوق‌العاده با پایه کاملاً گیاهی و طبیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مراقبت‌های ویژه

موی فر هم مانند هر نوع موی دیگر نیاز به مراقبت دارد. به‌جز موارد اشاره‌شده موارد تکمیلی دیگری مانند استفاده از سرم، کرم و ماسک مو هم برای مراقبت و حفظ سلامت موی فر لازم و ضروری است، به‌خصوص پس رنگ و دکلره کردن موها؛ زیرا در چنین شرایطی موی فر خشک‌تر و شکننده‌تر از حالت عادی می‌شود.

بنابراین تقویت و انرژی بخشی دائمی به موهای فر از ضروریات است. به همین دلیل گروه محصولات تخصصی زیبایی و درمانی فیتو اسپسیفیک به شما توصیه می‌گردد.